måndag 1 mars 2010

Feber, hosta och allt annat....

En trött och sliten 2 barnsmamma som inte är van att vara ute och partaja till 5 på morgonen, gjorde inte mycket väsen av sig på hela söndagen...Låg mest och slappade innan det var dags att möta sina fina barn igen.
Hämtade barnen i Perstorp vid 15 och blev bjudna på god kålpudding till middag, mums!
Körde hem för att ha lite mys hela familjen framför tv:n, där vi tittade på blåsningen med lite läsk och tilltugg.
Nova jätte ledsen hela kvällen, kvittade vad vi gjorde så blev hon inte gladare för det och grät jätte mycket...stackars barn! Vid 22.30 fick jag slutligen tyst på henne när jag vaggade henne till sömns efter jag gått tusen rundor i huset och hysschat och sjungit flera sånger för henne...Tack gode gud äntligen fick jag också lägga mig och sova, vilket jag hade stora behov av kände jag...trött och sliten efter lördagens uteliv! Fett med sömnbrist då jag inte sovit många timmar innan Nellie började sms:a att hon ville hem och att hon saknade oss...
Vaknade i morse till en febrig...hostande...snorandes och en alldeles genom förkyld liten prinsessa, stackars lilla tös....därför hon var så ledsen igår förstår jag ju nu!
Stig lät mig få sovmorgon så han tog Nellie och hennes bestyr på morgonen + körde henne till skolan medan jag låg kvar i sängen med Nova och hade mys tills klockan var 9.30 det behövde jag...skönt!
En orolig och förkyld sessa som även har ont i sin lilla mun för tänderna ligger nu i sin vagn och gnyr medan hon försöker komma till ro för en liten vilstund...Med en liten panodil i rumpan somnar hon snart gott utan ont i varken mun eller någon annastans...
Hennes mamma ska städa under tiden som sessan sover gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar