måndag 15 mars 2010

Mys i Vankiva på högsta nivå!

Adina pausar lite innan mer bus
Oliwer busar
Nova har mys med MalinNär jag varit ute och gått en runda tillsammans med solbrända och åter hemkomna Tintin och Helen som varit på semester 1 vecka så blev det middag till Nova innan vi bytte blöja, klädde på oss igen och packade in oss i bilen för att ha mys i Vankiva några timmar...som blev fler än vi planerat...mysigt!
Efter fika med god vetelängd, kaffe och te (som Danne köpt hem bara för vi skulle komma) så bestämde vi oss för att lägga barnen i vagnen för att gå en runda och spana läget i den lilla byn...tyst och folktomt var det denna söndagseftermiddag förrutom någon enstaka vi stötte på som mest hade tvånget att gå ut och rasta hunden.
En skön promenad...lagom kallt. Nova somnade i vagnen nästan direkt men sov oroligt då hostan inte vill ge med sig...jobbigt för henne lilla flicka.
Adina och Oliwer fick gå sista biten hem på gatan dom stampade sönder isen som bildats på vägkanterna av snön som smält och sedan frusit igen..Malin berättade att detta brukade hon göra och barnen har sett det och ska givetvis göra likadant...som dom tar efter endast 1½ år gamla härliga små troll.
När vi väl kom tillbaka igen bestämde vi oss för att stanna även på kvällsmat så det blev en god fläskfiléegryta med ris och massor av goda tillbehör i grytan. Malin det gjorde du riktigt bra! Tack för god mat!
Klockan närmade sig 19.00 så vi bestämde oss för att åka hem...Nova trött och tvillingarna likaså...
Efter Adinas pusskalas och Oliwers buseri med att dra ut lådorna i köket och ta alla plastskedar i olika färger så var barnen trötta och nöjda för denna dagen och även vi vuxna som fått jaga runt dessa busiga små barn som är precis överallt. När man plockat ner den ena från soffan står den andra upp i en fåtölj och håller på att trilla ner...herre jesus vilken gympa det blir för tvillingföräldrar...
Zappande mellan kanalerna på Blåsningen och Whipeout då vi ville se båda delar...stannade till slut på 3:an och tittade klart på Renée Nyberg och hennes trevliga program där den ena kändisen blir mer blåst än den andra.
Nellie skuttade in på toa och gjorde sig klar för natten...puss och godnatt rutiner med henne innan jag själv kom ner igen och satte mig i soffan och märkte att Nova somnat..det var läge även för henne och mig att sova...Stig låg kvar på soffan och ville titta mer på tv medan jag beslutade mig för att titta ytterst en liten liten stund på film i sovrummet innan mina blå fick ge upp...jag somnade gott innan klockan ens slagit 22.00

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar