torsdag 18 mars 2010

Ljusare tider på ingång....

Tulpaner en vårblomma som jag älskar
Äntligen är våren på väg och det börjar bli lite varmare ute...Nellie och hennes kompisar har börjat cykla till skolan igen...det är slut med körandet, skönt!
Behöver inte passa tider på morgon eller eftermiddagen längre...snart är dom samlad trupp från Södergården så Nellie slipper cykla själv denna biten Stobyvägen-Södergården som hon får göra nu...en rättså lång väg att cykla själv faktiskt. Stora flickan börjar hon bli, så duktig i mångt och mycket!
Fixade lite nya lådor på jobbet igår när jag var där så idag står det packning på "att göra listan".
Var på jobbet igår och gjorde prov i receptmodulen så vi kan jobba bakom disk och hantera recept ute på apoteken nu när vi ska söka nya jobb...det är en bra modul att ha...inga "nya" apotekstekniker får den i sin utbildning, så det är jätte bra att vi förhandlade oss till den i uppsägningen så vi kan få ett jobb betydligt lättare med den i bakfickan.
En rättså grå och trist dag för övrigt, men jag är bara så glad att det var +4 grader i morse när jag gick upp och snart är faktiskt våren här så det gör mig ingenting...jag älskar det! På lördag är det vårdagsjämning och då är dag och natt lika långa så nu är det som sagt snart vår, sommar och framför allt varmare ute...LYCKA!
Inte denna helgen som kommer men nästa ställer vi även om klockorna till sommar tid sen är det verkligen vår tycker jag och vi går in i Aprilmånad...så skönt!
Snart åker min bror och hans familj 2 veckor till Florida dom gottegrisarna...2 veckor med sol och bad under påsken...ja det är inte illa.
Ska inte gnälla av avundsjuka för vi har vår underbara Thailandsresa på 3 veckor kvar till hösten och det ska verkligen bli njutbart...som jag längtar efter denna resa...
Frukost, blöjbyte och påklädning är det som gäller nu innan dagen flyger iväg för mig och min inplanerade "packdag"....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar