söndag 7 mars 2010

Kalas för en gammal man på 38 år....

En trött och sjuk Nova med Wiktor Stig kom hem en liten runda på 3 timmar i fredags eftermiddag innan det var dags att köra ner till Sturup igen för en ny sväng till det vackra landet med mina favorit blommor tulpanerna...ytterligare en vända ner till Holland!
Nellie åkte hem till Rosin för att sova över och ha tjejmys så nu satt jag själv igen med Nova ännu en fredagskväll...Det fick bli Let´s Dance och lite tragg i telefon för att tiden skulle gå innan jag äntligen fick gå upp och krypa ner mellan lakanen...
Helen och Tintin skulle åka till Gran Canaria på lördagsmorgonen så jag satt i telefon och pratade med henne under tiden hon packade sin och Tintins resväska...En restresa som hon beställt på torsdagskvällen för hon inte orkade med vintern längre...så skönt...Vilken lyx alltså!
Som plåster på de små såren köpte jag mig lite blandgodis på maxi och riktig Coca Cola, ingen light variant här inte...Orkar inte gå ner i vikt...inte just nu...är inte alls sugen på det...Vill bara stoppa i mig allt från kakor till lösgodis utan att behöva bry mig...men jag kan inte det och får inte det...Jä*la skit!!!! Varför ska det vara så in i helv*tes svårt att bara bli smal igen?!
Lördagen bestod till en början av packning i flyttkartonger...handling...hämtning av storasyster som sovit hos Rosin...tvätt...dusch...få hjälp med ny pellets som var på intåg.
Hela lördagsmorgonen satt min underbara svärfar och letade med ljus och lykta efter pellets till oss som han sedan hittade till ett bra pris i Ljungbyhed och körde hem detta till oss så vi inte skulle frysa och stå utan pellets...tror jag har de bästa svärföräldrarna i världen, ställer ALLTID upp om det är någonting...tack för ni finns!
En kopp kaffe, lite prat om ditt och datt och lite mys med Nova innan Per var tvungen att köra igen och jag fick återgå till mina sysslor.
17.00 var det dags för kalas i Stoby på Malmövägen 2...min älskade bror fyller 38 på tisdag...GRATTIS GAMLING!
Möttes av lukten från hemmagjord pizza när vi öppnade dörren...mums vad gott...jag var hungrig (som alltid).
När alla som skulle komma hade anlänt till kalaset satte vi oss ner och fick avnjuta Gits jätte goda pizza...Oj vad jag åt...Slutade med att jag fick magknip och snällt fick sätta mig på toaletten ett tag innan jag kunde gå ner och umgås med dom andra igen...Kanske dags att sluta trycka i sig som en sjuk stackars jä*el som lider av bullemi...Detta är ett sjukt beteende jag har...jag måste sluta äta på detta viset om jag snart inte ska se ut som en spärrballong som inom kort lyfter från marken och flyger i väg....SUCK!!!! FETKNOPP det är mitt rätta namn ingenting annat....
Kvällen fortsatte med god hallonpaj och vaniljsås...godis, chips, popcorn och allt annat gott till Melodifestivalen...Ja det fortsatte bara...det eviga fördärvet....Godsakerna stod som soldater på givakt och väntade snällt att vi skulle stoppa i oss dessa för att snabbt lägga på oss av ytterligare vikt på den redan så runda och tindra magen.
Nova flög från famn till famn men accepterade det fast hon inte var så kry det lilla barnet...Mats och Gunilla, Emil och Ebba hade ju inte sett henne på länge så det var mycket mys hos dom...Eftersom Gunilla är barnmorska (som hon idag inte jobbar som) är det ju lite extra mysigt att få kela bebis...
Efter "melle" hade slutat packade jag in barnen i bilen och körde hem och fixade till oss för sängen...Både jag, Nellie och Nova var trötta, snoriga och mest bara sugna på sängen...
Ringde och sa godnatt till Stig och pratade en stund under tiden jag förberedde oss för natten.
Gav Nova nattvällingen med hostmedicin i och hon somnade på 2 röda sekunder...helt utslagen efter en trevlig kväll med mycket stim och stoj bland alla glada barn!
Jag och Nellie tittade inte många minuter på filmen innan vi båda föll in i skön sömn vi också för att under natten bearbeta sin kropp och sitt habegär av all sötma...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar