lördag 13 mars 2010

En födelsedagsgris med huvudvärk!

När Stig kört ut Nellie till sina kusiner i Stoby så var det tröttheten som greppade tag i mig...Somnade som en stock direkt på soffan, helt slut...Är så fruktansvärt trött på eftermiddagarna. Går nog snart inte en enda dag där jag INTE somnar på soffan när Nova sover...
Men varför ska man inte ta tillfället i akt och utnyttja denna underbart sköna stund att få vila ut sin 35 åriga gamla slitna kropp...få sova en stund och samla på sig nya krafter...Jag gör det och det känns jätte skönt!
Vaknade till snöflingor som dalade ner från himlen stora som tefat...jisses vad det snöade...som tur är var det plusgrader ute så det blev inte liggandes.. det hade jag inte pallat...är så trött på denna snö nu...vill bara ha vår nu!
Min underbara bästis Caroline tittade inom på en snabb kopp te när hon varit och lämnat Michell hos sin lillasyster Therese för att han skulle ha helkväll med sin moster och ena kusin Alexandra för att spela Nintendo Wii hela kvällen lång.
Caroline skulle ha besök av sin älskade pojkvän som kommit ner från Stockholm för att rå om sin sköna flickvän...Vackert par dom 2, är så glad för Carolines skull att det blev så här bra som det är just nu för hennes del...LYCKA TILL min älskade vän du är värd allt detta...Jag vet vad det betyder för dig och jag vet att du kommer bli såååå lycklig!
Nellie ringde hem och dom 3 kusinerna hade bestämt sig för att komma hit istället och sova här, titta på Let´s Dance och mysa med Nova så efter en stund stod dom alla 3 uppradade i hallen med kuddar, packning och veckopengen nedstoppad i jackfickan för att kunna köpa lite lösgodis på Lidl...Dom skulle ha fredagsmys med sin faster....det tycker jag är jätte mysigt...älskar er mina fina syskonbarn!
Stig var iväg (som vanligt)...han ringde hem och sa han blev sen, hans kompisar skulle ta ut honom på Harrys för att fira hans födelsedag...Bjuda honom på kvällen ute...eftersom han fyller 35 år idag den 13 Mars fick det bli så...nu är vi lika gamla, ingen äldre eller yngre än den andra...precis lika gamla för det är precis det vi blivit...GAMLA!
Nova sov till 8.45 idag och Stig fick dispens med sovmorgon då han kom hem först 04.15 lite rund under fötterna...jag hörde honom, fast han var duktig och försökte smyga så gott han kunde...Jimmy hade kört honom hem så han slapp gå...
Vi ska fixa till oss för att sen åka till Perstorp på middag som Marianne och Per bjuder på eftersom Stig fyller år idag...Mmmmm gött, hade inte orkat stå med något själv idag...är helt slut...ska fortsätta packa lite nu på förmiddagen innan det är dags att bege sig för att fylla upp magen med en alldeles magnifik middag som Marianne ALLTID tilllagar. Hon är liksom bäst på det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar