söndag 21 mars 2010

Fortsatt bästis helg....


I Lördags var jag och Caroline tvugna att umgås lite till...mysigt, och det är väl det man ska ha bästisar till?!
Min fina lilla vän ringde på förmiddagen och bjöd mig och mina flickor på middag, vi fick god sprödbakad torsk med sås, potatis och ärtor och det satt precis där det skulle...riktigt gott! (är ju därför man har en bästis som är kock för att slippa dessa bestyr som att laga middag själv) hahahaha...
Efter vi ätit stoppade vi Nova i vagnen, tog hennes 2 hundar och gick en lång runda. Det regnade ute men vi trotsade vädergudarna och satte regnskydd på vagnen och begav oss ut ändå...skönt var det fast det regnade, inte så speciellt kallt.
Nova somnade innan vi hunnit bort från parkeringen på Södergården...trött liten flicka med magen full av middag.
Michell var och lekte med kompis och Nellie var hos Hanna hela dagen. Tjejerna hade bestämt sig för att åka skridskor så dom packade matsäck och cyklade glatt bort till ishallen med sin lilla fickpeng i jackfickan och skridskorna i väskan. När dom kom dit stod det på dörren att det var stängt på grund av hockeymatch i helgen...2 jätte besvikna tjejer cyklade tillbaka till Hanna.
Nellie ringde mig och var ledsen, jag förstår men jag kan inte hjälpa det...Tråkigt!
När det började närma sig kväll gjorde Caroline såååååå jä*la goda pannkakor med socker, sylt och grädde...jag åt 3 utan att blinka...fy f*n vad mätt jag blev...dom var liksom inte så tunna heller, precis som pannkakor ska vara! Alldeles förträffligt goda och perfekta!
Men vaddå? Äta bör man annars dör man eller hur är det nu man säger? Vikten har vi lagt bakom oss igen för ett tag...ska snart ta tag i den igen...suck...pust...ångest...ja och allt vad det innebär!
Mer mys och en lördagskväll tillsammans var vi alla sugna på så jag och Caroline tog Nova med oss och körde hem till oss och packade "nattväska" med kläder till morgondagen + fler blöjor och lite burkmat, välling m.m för att stanna hos henne och Michell på natten. Vidare till Coop där vi handlade lite snask till kvällen.
Vi bänkade oss i soffan och tittade på körslaget samtidigt som vi tjattrade i mun på varandra.
Som vanligt somnade jag ju med Nova före Caroline och snarkade givetvis, det får man ju höra genom båda öronen dagen efter...förlåt mig då om jag fortfarande har täppt näsa efter min graviditet och är beroende av mitt nässpray...Jag lovar ta tag i detta snart och ska börja med avvänjning med kortisonspray!
Dagen började med en solstråle som tittade med stora vackra ögon på sin trötta slitna mamma klockan 07.30 med ett stort leende (fortfarande tannalöst) på läpparna som vanligt..du underbara barn alltid lika glad, vilken solstråle vi fått till världen!
Jag och Caroline hade lovat Jenny att komma på årsmöte på Hässleholmsgården...dom skulle välja nya människor i styrelsen för deras hundklubb...vi skulle komma dit och stötta upp så det blev "rätt" som fick vara kvar i styrelsen.
Ja vi packade in oss i bilen efter dusch och frukost...hämtade upp Mickis och körde glada i hågen dit (mest för fikan vi blivit lovade) hahahahaha...
I eftermiddag har vi mest slappat i Carolines säng och en liten vilopaus med Nova på 1 timme sen kände jag att det faktiskt var dags att köra hem och fixa våra egna bestyr innan denna helgen är slut och skolan åter börjar med en ny vecka fullsmockad av läxor.
Satte Nova i vagnen och gick till Maxi för att köpa nya gummistövlar till Nellie, vi självscannade som vanligt och betalade sedan alldeles själv i deras nya betalservicestation...suveränt vad smidigt och bra...att fixa ALLT själv utan kö till kassa där man måste lägga upp varenda vara på bandet för att sedan packa ner allt igen i påsar. Man drar sitt icakort sedan visakort och vips så är allt färdigt på ett nafs....Detta är ju jätte bra! Super bra!
Undra hur många tjänster dom drar in på att göra detta? Hur många kommer bli arbetslösa när dom inte behövs i kassorna längre, nu när man kan göra hela processen själv från det att man går in i affären till att man sitter i sin bilen igen och är på väg hem nöjd och glad med sina varor fint nedpackade i påsarna i bagaget...Undra hur världen kommer se ut när jag är pensionär...inte som idag i allafall...det är jag övertygad om...vi kommer snart inte behövas längre för all utrustning som fixar det till oss....Skrämmande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar