onsdag 31 mars 2010

Tack för all hjälp...

...mina svärföräldrar är sååå underbart snälla...då Stig inte hann köra med all skit vi har ståendes i källaren som ska till tippen innan han körde igår så kom min svärfar in till Hässleholm i morse och körde 2 vändor med skit till oss...TUSEN TACK! Ja jag vet inte riktigt vad jag hade gjort om man inte haft all den hjälp vi får både av Stigs föräldrar + mina egna när jag är hemma ½ tiden själv med alla sysslor och barnen..Mycket gör jag själv utan att be om hjälp men allt fixar jag faktiskt inte...önskar ibland att man var en bläckfisk med 1000 armar som hade fixat allt i sitt liv själv, men nu är det inte så och denna gången var det faktiskt Per som ville komma in och hjälpa mig eftersom han ändå var ledig...det tackar man inte nej till...
Det gör mig så glad och evigt tacksam för allt jag får...inte alla som har den hjälpen.
Efter vi varit på tippen med det sista somnade Nova i bilstolen på väg hem, hon var så trött efter att suttit snällt, tyst och stilla och studerat farfar och mig när vi for rundor på tippen som yra höns från den ena containern till den andra med massa skit...VILKEN BEFRIELSE att allt detta har blivit kastat, nu är det inte mycket vi kommer flytta med oss...UNDERBART!
Regnet kom precis lagom när vi ställt av släpet på uppfarten och Per satt sig i sin bil och kört hem till Perstorp igen, det var ju bra tajmat av oss...
Efter god middag för mig och Nova ska vi nu sätta oss i soffan och krypa ner under en filt och mysa till tv:n...tror bestämt min lilla hönapöna vill ha lite mys med sin mamma som redan gjort allt annat hon skulle göra idag...som tvätta, bädda rent och damsugat...det är faktiskt så att jag är värd en liten paus i soffan med mycket påskmust och kärlek från min underbara lilla prinsessa i väntan på att min andra större prinsessa kommer hem från skolan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar