torsdag 25 mars 2010

Tippen väntar...

....medan andra flyger till varmare breddgrader...ja nu sitter min bror och hans familj på planet ner till Staterna...USA...Florida...Sarasota, fy farao vilken lyx! Sol, bad, bil hyrd för att köra runt och se sig omkring i 14 hela dagar...
Git som varit barnflicka i en familj 1½ år i närheten av där dom ska bo (1 timme bort eller något?) skulle visst ringa familjen och hälsa på barnen som idag är över 20 alla 3 såååå kul.
Wiktor var och lämnade Snowball här igår, hans fina alldeles vita hamsterhona som Nellie lovat att vårda ömt i 2 veckor, med mycket kärlek och mys. Bara hoppas att våra katter inte skrämmer ihjäl den söta lilla hamstern så den ligger död i buren när dom kommer hem från semestern, då ligger vi pyrt på det...
Fick mycket gjort under gårdagen, Stig var barnvakt till Nova och jag röjde som attans nere i källaren...det kastades en hel del, fy f*n vad skit man har och då har jag redan röjt där 1 gång sedan vi flyttade hit...men denna gången blir det INTE mycket lådor kvar till denna flytten det har jag lovat. Hittade en massa gamla kärleksbrev och vykort jag sparat i 3 stora kartonger...såååå kul jag satte mig ner och tjuvläste en del av dom...herregud alltså jag visste inte ens om att jag sparat på allt detta...där var brev och vykort från både den ena och den andra gamla "flamman" (kan man säga så om både killar och tjejer?) och kompisar man haft under åren...hahahahaa.
Samlade all skit som ska kastas på ett ställe så ska Stig köra med det till tippen idag...ska fortsätta och försöka bli klar med källaren idag så jag kan koncentrera mig på det som ska packas inne i huset.
Köket är så gott som klart, inte mycket glas och tallrikar att äta och dricka ur nu...vi får helt enkelt strunta i att ha för mycket gäster nu innan flytten.
Kastruller och ugnsformar är nerpackat, har bara någon kastrull kvar så jag klarar mig dessa 4 veckor...ska bli så skönt att komma ner till Södergården igen, jag har verkligen saknat det stället...barnen älskar det och även vi vuxna som bor där..underbart ställe!
Med lite frukost i magen och ett nytt ryck i källaren så ska jag nog bli klar med den idag...ska ringa killen som har lägenheten på Södergården då han lovat oss att vi kan sätta in kartonger i ett rum om vi ville innan vi tar över lägenheten, så det kan vi lika gärna börja köra lite sådant så slipper vi det när alla dom stora möblerna ska bäras.
Hoppas solen spricker igenom molnen...jag tror det blir en fin dag idag...underbara vår som ÄNTLIGEN är här! Trädgården full av snödroppar och vintergäck...så ljuvligt! Jag har längtat efter detta så mycket...


2 kommentarer:

  1. Hej gumman!

    Nu blev jag allt lite irriterad... Stig satt BARNVAKT ????????? ;)Vad gör du??? Sitter du oxå barnvakt dagarna i ända ;) =)
    Puss i ljumsken gullgumman
    MG

    SvaraRadera
  2. Hejsan hoppsan!!

    Förlåt uttryckte mig inte så bra ;) Stig hade egentid med sin dotter, blev det bättre ;) hahahaha...
    Pyzz pyzz... =)

    SvaraRadera