tisdag 30 mars 2010

Tebjudning i pyjamas...det fungerar också!

Igår gick jag i pyjamas hela dagen, orkade inte byta om eller göra ett jä*la skit...skönt!
Jag och Stig bestämde oss rättså snabbt på morgonen när vi såg vädret att vi struntar i tippen, får bli nästa gång han har frivecka. Inte mycket att fara dit efter och stå i regnet och lasta av gammalt skit och bli dyngsura...nej tack.
Det är ju ingen risk att någon annan gör jobbet till oss, så kartongerna, bråtet och sopsäckarna står snällt kvar i källaren tills någon lyfter bort det och kör iväg det...Kanske idag...ser ut att bli en fin dag, solen letar sig igenom molnen...
Det blev en del pulande i hemmet istället under gårdagen, så jag har faktiskt fått undan en hel del undanstökat nu...duktiga jag.
På eftermiddagen ringde Nellie hem och sa hon stannade till hos Julia för att leka en stund innan hon kom hem för att påbörja veckans läxor..
Snart är det påsklov...bara skola fram till torsdag sen ska vi få njuta av sovmorgon igen en hel vecka...mmmm ljuvligt!
Martina skickade på msn att hon ville komma på besök, så hon tittade inom en sväng vid 15.30 tiden ca...vi drack 2 koppar te och tjabbade lite skit om alllt möjligt eftersom vi inte träffats på ett tag...jag satt fortfarande i min fina pyjamas...fast jag fått besök, inte så petigt kände jag...Hennes mage har blivit stor, men ändå inte jätte stor...fina gravida flicka...snart tittar lilla Melwin ut och då ska tant Helle få mysa precis som Martina fått göra på lilla Nova.
3 veckor kvar till förlossningen, spännande...jag väntar och väntar för att snart få se detta lilla underverk.
Vi blev alla hungriga när Nellie kommit hem, så jag ställde mig vid spisen och vispade till oss lite pannkakor...med sylt och grädde. Martina åt också lite innan klockan helt plötsligt var 20.00 och det var dags för henne att köra hem till Henke och ha kvällsmys med honom. Oj vad tiden den gick fort denna eftermiddag...alltid kul med sällskap och tjejsnack och framför allt få pausa lite i all röra vi har runt omkring oss nu.
Fastnade som vanligt med min mobil i soffan innan läggdags...jag spelar bowling men har knäckt hela det spelet nu...jag vann guldcupen igår...YES! vad bra jag är...så nu är det bara det andra spelet jag hållet på med jag ska komma vidare på, suck...det är skit svårt, Bubbletown heter det. Stig spelar också det och han har kommit till sista "bossen" så han har snart knäckt hela spelet...
Det är då han får ta min mobil och knäcka mina banor till mig...hahahahaha.
Nu är det hänga tvätt och byta blöja som står på "att göra" listan innan något annat hittas på idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar