lördag 20 mars 2010

En Fredagskväll med min bästaste bästis och ett nytt jobb ska sökas!

Ta bort den dumma "klisaken"
Nova får massage av Michell & Hanna
Nova i hatt och Palestinasjal
Hanna, Nova & Nellie Var en sväng på jobbet och hälsade på med Nova idag eftersom det är ett väldigans massa traggande om att dom vill se henne...förmiddagen gick fort då vi stannade kvar ett bra tag. Fast jag var där häromdagen, har jag så mycket att säga till mina jobbarkompisar...jag saknar dom så fruktansvärt mycket och framförallt nu när man vet vi kommer splittras...Så ledsamt detta är. Jag vill inte gå där i från...jag får ångest med vetskapen om att snart är vi inte tillsammans längre och snart har jag gått upp för dessa trappor till mitt jobb..min dator..mitt rum..för sista gången! SUCK!
Tjejerna tyckte Nova hade blivit stor, vilket hon har...snart 7 månader...vad hände med tiden? I bland vill man bara stoppa den, men det går liksom inte...skrämmande!
När vi kom hem gav jag Nova lite middag och hon var hungrig det märktes för hon klämde en hel STOR burk lasagne vilket hon aldrig brukar göra...du stora tös du växer och frodas klart man måste äta en stor burk då!
På eftermiddagen när Nova sov gott några timmar satte jag mig faktiskt och gjorde en CV på datorn, det tog tid...lång tid...men fin och bra blev den med alla mina jobb och studier och meriter man skaffat sig under åren.
Nu ska jag söka jobb...det får bära eller brista...jag kan inte börja jobba före 1/9 men dom kan väl ändå inte hinna bygga upp alla nya apoteket tills dess?! Eller?!
Ska slänga iväg en ansökan som apotekstekniker på Maxi i Hässleholm, dom ska öppna upp apotek inne i affären...spännande! Vi är många som slåss om dessa jobb nu det vet jag, men man kan alltid hoppas man kanske kan få komma på en liten intervju i allafall. Hade varit väldigt roligt och framför allt spännande...man har glömt hur man gör nu för tiden, är så länge sedan jag var på en anställningsintervju...
Stig kom hem en liten snabbis...och då pratar vi verkligen snabbis...han bytte kläder, åt en macka, drack ett glas mjölk, kelade med Nova...sen försvann han igen. Det var ingen lång runda han var hemma denna fredag...han hade inte mer tid tyvärr...Hej då på dig också min älskade man...en snabb puss och kram till mig och Nova för att gå igen så vi endast såg ryggtavlan av honom när han gick till lastbilen som försvann lika fort som den kom till Lidls parkering..Vi tittade i fönstret tills vi inte kunde se lastbilen mer....VI SES PÅ TISDAG PAPPA vinkade jag och Nova i fönstret sen gjorde vi en slängpuss som vi skickade iväg!
Lite gröt till sessan innan vi bytte blöja och kläder för att köra till Maxi och inhandla kvällens godheter...lite lösgodis, läsk och chips att ta med hem till Caroline.
Nellie och Hanna kom dit då dom var trötta på att vara hos Hanna som dom varit hela dagen sedan skolans slut. Dom ville ha mys med hundvalparna som alltid...Chippie, Chicka och 3 ivriga hunvalpar stod och slickade Nova i huvudet när hon satt i bilstolen så hon började gråta..hahahah...hundar precis överallt!
Det blev en del lek med Nova då tjejerna busade runt, dansade och klädde ut henne...Michell satte sig i soffan bredvid den lilla flickan som hade fullt upp med att suga in sin stortå i sin mun och tog en "massagespindel" i huvudet på henne...hon rös i hela kroppen och alla skrattade åt hennes miner...Herregud vad rolig hon såg ut! Detta tycker hon är jätte läskigt...hon ryser från huvudet ner till tårna...roligt att se.
Med mycket godis, läsk och annat gott tittade vi först på film sedan på Let´s Dance (som redan hade börjat när filmen var klar) då började Nova bli trött och ville absolut INTE sova hos Caroline...efter åtskilliga försök att få det lilla barnet att komma till ro på alla dess olika tänkbara sätt fick vi ge upp och fick köra hem vid 21.30....vi gjorde oss klara för natten och Nova sov på 2 minuter när hon fått ny torr blöja och en pyjamas på sig och jag lagt henne i spjälsäng i sovrummet...Borta bra men hemma bäst! Tittade själv lite på en film som var super tråkig och pratade med Stig i telefon innan jag och Nellie också somnade för att sen sova gott HELA natten alla 3 prinsessor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar