torsdag 11 mars 2010

Blanketter gör dom så man förstår dom...TACK!

Fick med posten igår ett brev i från trygghetsrådet som jag inte förstod mycket av...adresserat till mig med avsändare från min chef Gunilla...
Satte mig i bilen tidig morgon och prickade in så jag skulle komma till jobbet när mina kära kollegor satt sig tillrätta med sin frukostmacka och sitt färskbryggda kaffe....
Dom blev glada att se mig men saknade Nova som dom gärna ville träffa, men hon var kvar hemma med Stig eftersom hon varit så förkyld med feber och hosta.
Kände att stämningen på jobbet inte riktigt är av samma goda anda och atmosfär som den varit tidigare...med stor förståelse. Några är bittra...en del är ledsna...en del bryr sig inte...en salig blandning av känslor utspelar sig på 2:a våningen i huset på Distansapoteket, Kaptensgatan i Hässleholm.
Jag och Gunilla satte oss och gick igenom detta kilometerlånga papper som skulle fyllas i både den ena och den andra kolumnen..med anställningsår...tidigare jobb...etc...etc...SUCK!
Blev kvar ett tag på jobbet och minglade runt lite...pratade med alla mina vänner som snart inte är mina jobbarkompisar längre...det känns hårt...ledsamt och rena skiten faktiskt.
Någon melodifestival blev det tydligen inte tal om i Stockholm, då detta var för dyrt enligt Apoteket AB...snåljåpar!
En teateruppsättning "Producers, det våras för Hitler" i Malmö, med middag på kvällen och en övernattning på hotell blev det i stället...helgen den 16-17 April. Ja det får man väl vara nöjd med....tackar och bockar och bugar för att dom gav oss detta som "fin" avskedspresent och plåster på såren....
Nu ska jag njuta klart av min mammaledighet och efter detta året gått och min uppsägning lider mot sitt slut är det dags att börja söka nytt jobb...Alltså först 1/1-2011 innan dess är det inte aktuellt...nej jag släpper det nu och lägger det bakom mig med hopp om att lite ny energi tillfaller mig tills det ska skickas in CV som förhoppningsvis leder till en anställningsintervju och ett nytt fint jobb nästa år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar