tisdag 2 mars 2010

Goa barn och stor bakelse gör mig glad!


Nellie och Nova leker
Nellie, Stig, Adina & Oliwer

I dag är det INTE min dag...hörde i morse av en kompis som ringde och berättade att hon hade hört om mitt jobb och uppsägningen på radio Kristianstad...dom hade sagt att vi 29 som blivit uppsagda hade fått erbjudande om annat jobb, vad är det för en jä*la lögn?! Missade dom att fråga mig om annat jobb? För ingen har erbjudit mig något annat i allafall...Vi är uppsagda that`s it ingenting annat...Blir så trött i mitt hjärta av all denna soppa kring mitt jobb så mitt hjärta snart behöver riktig omvårdnad.
Varför kan man bara inte hålla sig till sanningen...Hela denna så kallade "förhandlingen" om vår uppsägning är så jä*la dåligt skött att jag vill spy...trodde mer om Apoteket AB faktiskt!
Är inne i en depp period just nu, den är svår att ta sig ur känner jag...riktigt svår!
Jag springer i ett jä*la hamsterhjul och kommer ingenstans...det går bara runt, runt, runt, runt...det måste få ett slut snart. Men hur f*n stoppar man hjulet...hjälp mig!
I morse när jag tittade ut genom fönstret och såg en klar blå himmel så gjorde det mig genast på bättre humör, tänk vad solen har stor betydelse...den värmer upp hela mig...det är såååå skönt! Ska äntligen våren visa sina framfötter och bryta loss denna kalla, mörka, snöiga trenden som hållit sig fast stenhårt så länge nu?! Snälla för min skull, kom igen nu!
Stig har åkt och jobbat idag, så nu är det en hel vecka själv med tjejerna...skönt! Denna gången kände jag inte mycket ångest över att Stig åkte, jag ville vara själv...jag behöver det just nu känner jag. Orkar inte vara social med honom eller med någon, vill bara vakna upp ur mitt vinter ide och bli piggare och gladare...
Nova är fortfarande super förkyld och snorig, febrig och hostig..inte kul, lilla flicka hoppas du snart blir piggare.
Ska snart upp på stan och fika med Lis och Ulla från jobbet efter 16 när dom slutat jobba...vi behöver ses och få prata av oss lite...få spy av oss lite...få skratta lite...tillsammans!
Jag ska äta en stooooor kladdig bakelse med MYCKET grädde på så jag blir lite fetare, det är jag värd i allt detta...Mmmmm vad gott ska det bli!
Något som gör mig glad när jag tänker på det är att vi igår var i Vankiva hos våra underbara vänner Malin, Danne, Adina och Oliwer och blev bjudna på god spagetti och köttfärssås till kvällsmat...Tack ni är så goa...Är alltid lika underbart att komma hem till er och tjabba lite skit.
Det är tur barnen finns, dom lyser upp i allt det tråkiga...vad vore våra liv utan er små trollungar?! Ja det hade inte varit lika bra som det är nu i allafall...Ha en underbart fortsatt solig mars dag för det ska jag ha med underbara vänner!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar