fredag 5 mars 2010

Cirkus klockan 8.00

Kändes som lillan var piggare i allafall i gårkväll...men i morse när jag tog tempen var det samma skit...näsan är så snorig och rinnig..kvittar hur mycket jag suger ut så kommer det bara mer och mer och mer...Jag får panik på det. Sen gnider hon sina händer i huvudet för tänderna kliar och har snoret precis överallt, SUCK!
Jag var tyvärr tvungen att ta med Nova i bilen i morse för att köra Nellie och Hanna till skolan då spydde hon ner hela sin overall av slem...panik utbröt i bilen...var hade vi papper att torka med?! Nova ledsen och Nellie blev hysterisk i baksätet och trodde hennes lillasyster skulle kvävas och dö...ja är det inte komiskt med en sådan cirkus klockan 08.00 på morgonen så säg annat...Jag behöll mitt lugn vilket jag annars har svårt för när det gäller Nellie...tröstade Nova och förklarade för Nellie att hon inte behövde vara ledsen, det var inget farligt (fast till och med jag får panik när hon spyr upp slemmet.)
Som tur var hittade vi papper och torkade det värsta innan vi kom hem då jag slängde overallen i tvätten och jag fick byta en blöja som var full av löst bajs...har nog bytat 5 blöjor på loppet av 1 timme, bara rinner av henne...Stackars lilla flicka det är nog influensa hon lyckats få..Vet inte i vilken ände jag ska ge alvedon nu...får hon flytande blir det till segt slem och då spyr hon, ger jag i rumpan skiter hon ut den...HJÄLP!!!
Ska börja packa lite nu medan Nova äntligen somnat...helt sönder frätt i den annars så lena lilla rumpan...Hon sover med tung rosslande andning och en bubblande näsa jag inte får bukt med...Älskade lilla barn måtte du snart bli frisk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar