fredag 26 mars 2010

Sommartid...äntligen!


Våren är här nu...det ska bli varmt i helgen upp till +15 grader kunde det bli (i skåne)...gud så härligt, nu går det verkligen åt rätt håll...
Natten mellan lördag och söndag är det dags att skruva fram klockan 1 timme = få sova 1 timme mindre, men det gör ingenting då vi istället får ljusare på kvällarna och sommaren snart är här...JIPPIE!
När vi är färdiga med morgonbestyren ska vi sätta oss i bilen och köra till Perstorp med lite frukostbullar..Stig ska passa på att städa bilen + byta till sommardäcken när vi är där.
Storhandling på Maxi lär det bli i eftermiddag då kylen gapar tom igen...ja frysen har inte heller så mycket att erbjuda...
I gårkväll var Virre och Ian och hälsade på...dom hade varit ute och gått och kom då inom för att säga hej..trevligt!
Barnen var ute och lekte...det fortsattes bygga koja, det hamrades med spik i brädor och plockades blommor till mig och Virre...underbart fina snödroppar och vintergäck har jag nu ståendes på köksbordet i ett glas som jag vid varje måltid jag sitter där kan njuta av...
Hungern tar ut sin rätt när man är ute och leker..barnen blev hungriga och så även vi...pommes med fläskfileé + rödvinssås och en sallad tillagade jag till oss...som pricken över i:et hade jag köpt påskmust till oss...i love it!

Ha en underbar fredag...nu är det helg...NJUT för det gör jag....
....och glöm INTE klockan på lördagkväll innan ni somnar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar