onsdag 3 mars 2010

2 prinsessor med ont lite här och där....


Hade en super trevlig fika på nära 2 timmar med underbara Ulla och Lis innan vi splittrades för att gå åt varsett håll alla 3...där var en hel del att ventilera med varandra...Vi satte oss på Bjärnors och traggade skit och åt en stor bakelse med MYCKET grädde + drack en god sockrig Coca Cola som snabbt slank ner i lilla magen...det var gott, herregud vad jag njöt...
Det var min tur att bjuda Ulla på hennes kaffe och bakelse eftersom hon bjöd förra fikan vi 2 hade.
Lis nöjde sig med kaffe...(fröken duktig) suck! löjligt...hahahaha.
Nova var lite gnällig, hon hade svårt att komma till ro, hennes näsa var alldeles igen täppt av snor och en hosta som blir värre för varje timme som går. Hon hostar tills hon spyr upp slem...Riktigt förkyld med andra ord...lilla prinsessa stackars dig! Under näsan går det 2 snorstreck från vardera näsborre som aldrig vill sluta rinna...
Till slut somnade hon på min arm efter mycket stökande och bökande och gråtande...jag la ner henne i vagnen och vips så var hon vaken igen (f*n) för att åter bli ledsen...inte mycket till fika stund...men det var trevligt ändå. Fick ju umgås med 2 av mina fina jobbarkompisar, fast det mest var dom som satt och pratade medan jag gick rundor och vysschade Nova på min arm.
Körde hem till Caroline för en liten träff även med henne...alltid lika mysigt! Det bjöds på gott te, det var precis det jag behövde...en stor kopp te.
Hade Nellies nya X-box spel med mig..Ice Age 3 som vi spelade på Michells konsoll, eftersom vårt x-box är sönder och väntar på ett nytt och helt så har hon inte kunnat prova det ännu.
Nellie som redan var nere på södergården, kom upp till Caroline med Hanna i släp tåg...Mycket kel med valparna för Hannas del medan Nellie och Alexandra lirade X-box...Michell och Jacob spelade på Michells dator medan jag och Caroline körde till Coop och handlade lite. Therese satt barnvakt så vi slapp asa med oss sjuka Nova...eftersom hon och Alexandra skulle sova hos Caroline på natten så var hon där och styrde upp så länge!
Hem och titta på Desperate Housewives som ÄNTLIGEN börjar igen med en helt ny säsong...gött! I LOVE IT!
Efter programmet var slut var det sängen bums för Nellie som fått dispens att titta på detta program som även hon älskar...Nova sov redan som en stock efter Panodil och kvälls välling...Lilla barn hon hade äntligen kommit riktigt till ro för att sova hela långa natten....Eller...
Det trodde jag i mitt stilla sinne...en stökig och bökig natt med mycket gråt, ont i den lilla tannalösa munnen...massor av dum hosta och fullt av snor i den lilla..lilla näsan.
Upp och hoppa vid 06.45 utan att ens blinka...fast jag var så trött så jag knappt kunde hålla ögonen öppna och få iväg Nellie till skolan...även hon var lite pipig då hon igår på skridskobanan slog i sin svanskota och knappt kan sitta på den nu + jätte förkyld även hon...lilla tös det är synd om dig också...2 sjuka barn på en och samma gång...SUCK! Snart ligger väl deras mamma också och kan inte röra sig...
Efter samtal med VC på morgonen fick jag en tid till Nova 11.15 för att lyssna på hennes lungor och kanske få lite hostmedicin utskrivet så hon piggar på sig snart...Ligger nu och leker på en filt med 39 graders feber, en näsa som rinner som en öppen kran och dumma tänder som är på väg...ja du lilla fina sessa...snart är du frisk igen det lovar mamma dig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar