fredag 26 mars 2010

Lollo och hennes prinsessor på besök!

Freja ger god gröt åt Nova
Smilla matar också (och Lollo övervakar...)
Nova myser med Smilla & Freja.
Premiärsmak av smörgåsrån hos farmor/farfar idag. (mums)
I dag kom 2 underbart fina prinsessor jag inte träffat på väldigt länge och deras underbara mamma...Lollo, Freja och Smilla har varit på besök...Så kul!
Det var mycket mys med Nova och hon åkte från famn till famn...När hon skulle ha gröt turades tjejerna om att ge henne det...så duktiga små hjälpredor som varit på besök idag...dom skulle jag haft här alltid som hjälp! Tur vi ska flytta tillbaka till Södergården då vi kommer ha jätte nära till varandra igen...We are back again very soon...NICE!!!
Jag och Lollo satt mest och traggade skit till en kopp te, då jag tyvärr inte hade mer kaffe hemma att bjuda lilla Lollo på, det hade visst tagit slut...Nellie och Ian vägrade vara inne i det fina vädret så dom var ute och fixade med kojan som dom gjort så fin...Nellie var inne och hämtade en del av sakerna i källaren som väntar på nästa tur till tippen på måndag...hon frågade om hon fick ha det till kojan innan vi kastade det och det var okej...
Min fina storebror slog en liten signal från andra sidan kontinenten för att berätta att dom kommit fram ordentligt...häftigt, dom hade det varmt och gött ca 25 grader och barnen badade i poolen när han ringde...gottegrisar! Jag berättade för honom att våren kom idag med 18-20 grader varmt på sina ställe...ljuvligt!
Han var redan mycket imponerad av landet och då kom dom liksom igår...så mycket dom kommer uppleva och ha med sig hem i bagaget...Git som redan varit där kan ju landet lite och det är ju bra för dom.
Satte Nova i vagnen och tog alla våra barn och traskade till Maxi för att handla hem lite gott till ikväll...Ian ska sova hos oss i natt och han önskade kanelgifflar, så det fick det bli...blandade en påse lösgodis och köpte varsen Billyspanpizza till barnen, dom ville inte ha något annat...Jag köpte en fryst pizza till mig själv eftersom Stig inte är hemma denna fredag heller...var inte så sugen men något måste ju den lilla (eller förlåt stora) magen ha.
Mys till Let´s Dance finalen och sen sängen tidigt känner jag...helt slut i kväll!
Lollo packade in sina barn i bilen och begav sig hemåt hon också där Valle och hans dotter Teali väntade för att ha mys med sin kära sambo och alla deras barn denna fredagskväll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar