torsdag 18 mars 2010

Packa...hela köket snart klart!


Har faktiskt fått otroligt mycket gjort idag...skönt!
I klädd pyjamas, inneskor och håret på tvär har jag och Nova haft hemmadag med flyttlådor runt omkring oss var vi än har vänt rumpan till..har hunnit nästan allt i köket idag som ska packas ner. Det tar längre tid än man tror och allt detta proslin man så fint ska slås in i tidningspapper och läggas ner försiktigt i lådorna så det inte går sönder...pust...det är såååååååååå tråkigt detta.
Tidningarna tog slut så nu får jag vänta tills jag har samlat på mig mer...
Var ju så dukitg i måndags när jag gick ut i den gröna tunnan och kastade en helt fylld påse med tidningar...trodde jag...hade ju glömt att det skulla jag ju ha till att packa med...sopbilen kom och tömde och först då ringde min klocka i den helt förvirrade skallen att det var ju korkat att kasta bort dom tidningarna men då var det försent så nu står jag med NOLL tidningar...
När Nellie kom hem från skolan bestämde vi oss för att göra en liten sockerkaka som vi skulle fika på i kväll...den blev riktigt god...duktig flicka som kan baka så goda kakor till sin mamma.
Nova somnade tidigt ikväll, lite gnällig och hade svårt att komma till ro, men sover nu som en liten ängel...du fina lilla barn.
Lite tv med Nellie innan det är godnatt för resten av familjen..vill säga jag och Nellie eftersom min andra hälft fattas...han sitter i sin last bil och plöjer genom Autobahn för tillfället på väg hem till Sverige för att sedan vända på lördag och köra ner till Holland igen...Stig sa det var +12 grader där nere..jag trodde inte på honom så han fick skicka en bild på termometern till mig...hahahaha snacka om att misstro sin man..sorry baby!
Sköt om er mina fina vänner och ha en underbart trevlig torsdagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar