torsdag 11 mars 2010

Tidigt i säng...skönt!

Orkade inte se klart "Luftslottet som sprängdes" i går fast den är super bra...sömnen tog över (som vanligt) på en småbarns mamma...
Ska snart gå upp och bädda ner mig i sängen för att se fortsättningen. Spännande!
Nellie och Stig sitter och tittat på tv, Nova sover och jag ska spela lite Betapet innan jag går upp till min älskade vän sängen...
Grannen till oss har varit svårt sjuk i cancer sedan i somras och i lördags gick han bort, det kändes i mitt hjärta fast man inte kände honom så värst bra, han var här inne hos oss och hjälpte till lite med diverse saker när vi flyttade in...det var en väldigt snäll, mjuk och trevlig man med en ålder på endast 50 år...han har efterlämnat en fru och 3 barn...fy f*n vad livet är orättvist...
När jag läste dödanonnsen i Norra Skåne igår kunde jag inte hålla tillbaka tårarna, jag blev jätte ledsen...Snacka om hormoner i svallning hela tiden...
Med tanke på hans sjukdom så har han det bättre där han är idag...han hade cancer i magen fy farao...dom sa han hade metastaser i hela buken när dom öppnade upp honom, fanns ingenting man kunde göra för honom. Satte in behandling som avslutades rättså fort igen...Det tog 7 månader sedan var han död...ruggigt vad fort det kan gå, denna hemska sjukdom som äter upp kroppen på nolltid. Hatar cancer...förknippar den sjukdomen med döden...så är det bara.
Nu väntar en lång, varm och skön dusch innan jag ska krypa ner i min nytvättade pyjamas och min underbart sköna säng och titta klart på filmen innan Stig hinner skvallra om slutet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar