måndag 29 mars 2010

Pizza och tv mys!

Man har människor som bryr sig om en mycket närmare än man faktiskt tror och vet ibland...fick ett mail av en kompis i helgen som jag inte alls har någon daglig kontakt med längre, men trots allt finns där...hon skickade sin C-uppsats som hon hade skrivit om alkoholism, den var jätte fin med mycket bra och intressant fakta.
Hon är inne och läser min blogg skrev hon och tänkte på mig när hon såg vad jag skrivit om...TACK snälla...kändes jätte skönt att kunna dela detta med någon som faktiskt växt upp i samma skit! Efter lite mailande fram och tillbaka tipsade hon mig om vissa saker som är jätte bra..och som sagt TUSEN TACK!
Detta satte mina tankar i ännu mer rullning vilket känns både bra och jobbigt, men nu gäller det att fixa detta en gång för alla.
Helgen har inte varit så rolig rent vädermässigt...jag som trodde på varmt hela helgen...tji fick jag...mest regn hela helgen, inte alls kul...men det tillhör ju våren så man får helt enkelt bara gilla läget...så länge man slipper mer snö nu så är jag glad att det är plusgrader och vårfåglarna hittat ut ur sina gömmor.
Svärmor kom in en runda och lämnade en del ärtsoppa hon kokat, mmmm...tackar tackar! Jag älskar ärtsoppa men delar inte det intresset med varken Stig eller Nellie (men desto mer till mig då). Orkade faktiskt inte ställa oss och göra någon middag så vi fuskade vilket var längesedan...vi beställde pizza, det var riktigt gott.
Satte mig i bilen och körde ensam till Maxi för att handla hem det viktigaste till i morgonbitti..det är skönt att gå där alldeles själv...utan gubbe...utan barn...
Nova hade svårt att komma till ro, lite orolig och gnällig innan hon totalt deckade för att sova gott hela natten. Lilla älskade skatt du är så duktig!
Det var ljust ute ändå till 20.00 ca...så underbart att vi ställt om klockan nu...ljusare tider att vänta!
Stig trött och sliten efter helgen så han skuttade upp i sängen redan klockan 20.30...inte likt honom att lägga sig före mig. Jag och Nellie tittade klart på Wipeout innan vi 2 också gick upp och la oss för kvällen.
Har sovit väldigt oroligt hela natten, vaknat flera gånger med ångest i kroppen...vet inte varför?!eller för vad?! Jobbigt, det är så här jag brukar må på vintern INTE nu på våren och sommaren...
Idag blir det minst en vända till tippen, för sen åker Stig imorgon igen...herregud var tog denna vecka vägen? Känns inte som det redan gått 1 vecka sedan jag körde till Örkelljunga och hämtade honom för att vi skulle få njuta av varandra i 1 veckas tid...nu är tiden slut och snart sitter jag här ensam igen utan man med 2 underbara barn 1 hel vecka alldeles ensam med alla bestyr...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar