söndag 14 mars 2010

Nu har det f*n kommit mer snö & jag vill inte sluta amma....än!

Nova bygger skoställ med farfar ....att det ska vara så svårt att släppa taget helt...att sluta amma...jag kan inte riktigt sluta med det fast Nova äter riktig mat på dagarna och gröt på kvällen + godnattvälling innan sömnen tar vid för att sova hela natten...
Jag håller fast henne lite till..medvetet...vill inte sluta helt det gör för ont i mig. Jag har bröstet där till henne om hon vill ha det även på dagen men det är inte så ofta längre eftersom hon är mätt på maten och mellanmålen hon så glatt stoppar i sig nu.
Nätterna ammas min fina lilla prinsessa OM hon vaknar...morgonen när vi vaknar lägger jag henne vid bröstet men det är allt nu...snart är det slut...Åhhh vilken ångest! Det som är det mysigaste som finns...denna närhet...att få möta hennes blick när hon ligger och äter från bröstet...hennes firlande med mina fingrar...jag vill inte släppa taget..inte än i allafall.
Jaha var det nu rätt låt som vann igår? Jag tycker låten är bra fast jag hade inte velat den skulle gå vidare till Oslo...Min favorit var Eric en lite ösigare låt men detta blir säkert bra! Lycka till Sverige det behöver vi med tanke på det gått så dåligt för oss dom sista åren.
Tittar in i ett stort gapande kylskåp som inte har någonting att erbjuda denna morgon...ingen mjölk...inget pålägg mer än en gammal mjukost och lite leverpastaj...SUCK!
Skulle åkt och handlat igår men orkade inte innan vi körde till Perstorp, så nu får man snällt bege sig till affären på morgonen...Ska faktiskt stoppa Nova i vagnen och traska bort på Maxi och handla hem det viktigaste innan Stig kommer upp...
Han vaktade på Harrys igår och jag vaknade till när han kom hem inatt...då var jag så kissig så det bubblade genom öronen så jag gick ner kissade och pratade lite med honom innan jag kröp ner igen och somnade om direkt.
Nellie följde med Wiktor och Hannes hem för att sova hos dom denna lördagsnatt...så det blev Perstorp utan henne igår.
En trevlig eftermiddag och kväll med svärföräldrar, god mat och mys blev det på Stigs födelsedag...Körde hem igen vid lite över sju så vi skulle hinna hem till melodifestivalen. Stig ville hinna vila sig lite på soffan innan han skulle bege sig vid 22.30 för ytterligare en seg kväll i dörren med onyktra och framförallt traggiga och tröga människor som fått för mycket i sig av det goda.
Mer snö har kommit under natten, tur det är plusgrader så det inte blir liggandes för länge på marken...det är ju vår nu...sluta snöa nu vi vill inte ha mer.
Snart är det dags att ställa om klockan till sommartid...ingen blir lyckligare än jag...nu går det åt rätt håll. Äntligen!
Redan nu är det ljust till lite över sex på kvällarna innan det blir mörkt, vilken lättnad i ens sinne...snart är våren, sommaren och ljuset tillbaka för att värma upp oss och ge oss lite bränna på kroppen så vi ser och känner oss piggare och fräschare...Snart får vi se träd och blommor börja knoppa...vad jag älskar denna årstid när allt spricker ut...alldeles nytt och orört.
Byte av blöja och på med kläder och sen en tur med vagnen till Maxi det är prio 1 nu så vi får lite god frukost att ladda upp våra batterier med innan vi ska åka ut till Vankiva för ett glatt besök hos familjen Hedman/Glader!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar