torsdag 25 mars 2010

Hoppgunga...och mys !

Pappa hjälp mig hur gör man?
Snurrar visst in mig
Visst är jag söt
Snart klart i källaren, så duktig jag är...duktig flicka varje "vicka" (vecka på skånska)...har bara lite kvar som jag ska ta i morgon. Det blir INTE mycket vi ska ta med oss från den källaren och sätta i förrådet på Södergården, skönt!
Jag och Stig och alla pensionärer har varit på tippen idag...nu vet jag vad ALLA pensionärer gör på vardagarna i allafall gubbarna dom kastar skräp...Där kryllade av gamlingar som så ordentligt stod och sorterade allting rätt och riktigt i respektive container...alltså lika duktiga som jag och Stig var idag! Det går inte att fuska på tippen märkte jag för där stod en ung kille som vrål glodde så man inte råkade kasta minsta lilla sak fel...ja ska det sorteras ska det ju sorteras...
Hittade Nellies gamla hoppgunga vi letat efter till Nova när jag dök ner i kartongerna...tog upp den och satte lilla prinsessan i den...hon snurrade mest runt och fattade inte alls hur hon skulle göra med den...till slut började hon snurra runt och hoppa lite försiktigt...kul! Hoppas hon tycker den är lika rolig som Nellie tyckte!
Mormor kom med lite våfflor till oss i eftermiddags eftersom det är våffeldagen...så det blev fika på goda våfflor med sylt och grädde...mums! Satt och pratade en stund innan hon skulle köra hem för att göra lite kvällsmat till pappa som snart kom hem från jobbet.
Nellie har varit ute och fixat lite i trädgården hela eftermiddagen sedan hon kom hem från skolan, hon gör koja och spikar och har sig...skönt att det är så underbart väder...
En kväll med mys för oss...Nellie sitter nu och myser med lilla Snowball som hon har lovat att ge mycket kärlek till...Ska fixa lite kvälls mat till oss innan klockan blir för mycket och mina krafter helt tar slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar