tisdag 16 mars 2010

Massor av besök & en underbar vårsol....


En tidig morgon för oss alla i familjen...Fixade oss klara för att lämna Nellie i skolan med skridskor på schemat idag som hon älskar...Jag, Stig och Nova körde till Örkelljunga för att ytterligare vara själva utan sambo i 1 vecka...Klarblå himmel gjorde att jag blev på toppen humör...vilken dag! Det känns nu att våren är på väg...suger in varenda syremolekyl i näsan och bara precis njuter av våren i fullaste drag....
I LOVE IT!
När jag kom in till stan igen körde jag till Maxi för att handla hem lite fika och då ringde min lilla kompis Zenita som hade ärende i stan och ville komma på en kopp te för att få lite feedback i vissa beslut och påstående...pust...livet är inte alltid lätt att leva och denna dagen var den inte så bra för henne...Med lite peppning till 2 koppar te så kändes det bättre när hon körde tror jag..TÄNKER PÅ DIG/ER! STÅ PÅ DIG!
Martina min andra fina lilla "runda" väldigt vackert gravida kompis tittade in på lite te och frallebulle även hon...När jag vinkade hejdå till den ena stod den andra på trappan och sa hej...inte illa med så mycket besök denna underbart soliga tisdag...
Så fin i sin tunika med den runda alldeles perfekta magen satte sig Martina på stolen och pustade ut...hon är trött...jag vet hur det är sista tiden...man bara räknar ner dagarna...man vill inte mer...det är jobbigt på alla sätt och vis med magen...man vill liksom ha det över och det är nog mest för man vet det är så nära och att man snart ska bli förälder och få hålla sitt underbara barn i famnen för första gången! Alldeles snart kommer det något fint av allt det jobbiga! En liten liten pojke ska snart titta ut...åhh vad spännande det ska bli!
Hämtade upp Nellie på skridskobanan vid 14.00 för att sen köra hem och ha mys med mina flickor...
Trodde jag...Nellie satte sig på cykeln för att premiärcykla denna marsdag ner till Södergården för lek med Julia!
Efter storstädningen av huset igår + renbäddning och allt annat så är jag minsann trött, ska lägga mig i soffan och zappa lite på kontrollen mellan lek, kel och mys med Nova...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar