måndag 8 mars 2010

Min kompis skriver bok!


En gammal "bästis" (kan vi kalla oss det...)som flyttade för ca 12 år ? sedan och lämnade Hässleholm bakom sig för att skaffa ett nytt liv i den större skånska staden Malmö där hon idag är lyckligt gift och fått en underbar dotter, byggt ett nytt hus nära havet och är lyckligare än nånsin...ja hon min fina vän har minsann börjat skriva en bok och jag har fått äran att följa denna på nätet under tiden hon skriver på den...helt otroligt så duktig hon är.
Jag längtar tills nytt kapitel kommer varje gång jag avslutat det sista...tittar in varje dag för att se om hon hunnit lägga ut något nytt...22 kapitel är skrivna och jag väntar otåligt på resterande kapitel så boken blir komplett och mordet blir uppredat...Häftigt! Att man kan ha sådan fantasi så man kan skriva och få ihop en hel bok det är helt fantastiskt...Den är så perfekt skriven...hon får med varenda liten detalj så perfekt och så sann. Jag är så stolt över henne...detta är min kompis som jag kan skryta med när hon blir känd för sitt författarskap...Lycka till du sanna vän!
Det roliga är att boken utspelar sig i Höör där hon själv är i från och mycket av det hon skriver i sin bok känner man till...De olika rollfigurerna placerar jag in som en del av mina "gamla" kompisar i Höör sen vilka det är vet bara hon själv...om det är riktiga karaktärer eller bara på låtsas det vet inte jag?!...men i min fantasi passar en del av personerna in som människor som rört sig i min umgängeskrets på den tiden jag alltid var i Höör-Eslöv...
Nova har blivit mycket piggare, har ingen feber mer och snart har jag nog lyckats suga ut allt det dumma snor som bara är i vägen för att hon ska kunna andas ordentligt med den lilla söta näsan.
En låååång runda ska vi ut på idag...jag och Nova..när vi stoppat magen full med middag så ska vi ut och gå av oss all vår tråkiga förkylning, vi har ju inte kunnat vara ute när det varit hög feber och tonvis med snorpapper som fyllt papperskorgen, så det ska vi ta igen idag...

2 kommentarer:

  1. *tappar hakan* Men sötaste!!!! Alldeles illrosa om kinderna, så fint du skrivet, tack tack tack vackra du! Absolut bästis! Du var min stötta, min vägg, mina kramar och mitt hjärta! Jag mådde bättre tack vare din vänskap! Tack återigen för ditt stöd... så kul att du tar dig tid och har lust att läsa mina kråkfötter! Hi hi hi! Visst finns personerna i boken på något sätt, delar av dem i en salig kompott! Stor kram på dig och tack snälla för dina ord!

    SvaraRadera
  2. Du behöver inte tappa hakan min vän, du är BÄST!!!

    Miss you...Kram vännen ;)

    SvaraRadera