torsdag 4 mars 2010

En dag med INGENTING vettigt gjort!


Känner mig vilse i pannkakan dom dagar jag inte får något gjort...som idag...som många av mina mammadagar...det bryter mitt uppstrukturerade liv...idag har jag mer eller mindre bara gått och konkat runt på vår förkylda sessa...Mamma kom en sväng och det blev min räddning att bryta detta otäckt tråkiga mönster...Har faktiskt dammsugat idag (det är läääängesedan) dammråttorna dansade lyckligt på mitt golv och jag har länge blundat för dom, förträngt dom, hatar dom...men nu var dom så stora så jag nästan blev rädd för dom...Jag jagade dom med dammsugaren och det finns ingen schysstare känsla än att höra rasslet i dammsugaren när man har riktigt smutsigt...Hahahaha jag fyllde nästan påsen till bredden av allt skit...
Nova är på bättringsväg..kan man redan säga det bara för hennes feber inte varit lika hög idag?! Kanske inte men...jag vill ju att hon ska bli kry snart så hon slipper sina snorstreck under näsan eller den dumma hostan som river i hennes lilla hals och den höga febern!
Inte många knop gjorda denna dag annars, skönt fast ändå inte...
Min underbara Lis ringde hon var hemma från jobbet och hade samma åkomma som Nova, stackars henne också...Snart ligger man väl själv ½ död i värsta influensan.
Har tagit upp flyttkartongerna ur källaren och ska snart börja....det tar emot...vill inte...jo flytta vill jag men INTE packa igen...Snart är vi på rätt plats igen, det ska bli såååå underbart!
Jag låter kartongerna stå tills i morgon..då börjar jag kanske...eller nästa vecka...eller aldrig...SUCK! Motigt denna flytten, orkar inte mer..Har ju inte direkt tiden att skylla på när man går hemma om dagarna och inte gör mycket annat nyttigt än ligger på soffan och fiser..
Jag är rastlös, jag vill ha ett jobb att kunna gå tillbaka till...Hur f*n ska detta sluta för mig? Detta är ju inte jag som bara går hemma och drar benen efter mig...
Ge mig ett tips, ett bra förslag vad jag ska göra när det är dags för mig att återgå till den "normala" vardagen?!
Det är ett problem vi får fånga upp när den tiden är på sin plats...nu ska jag mysa med 2 vackra men förkylda sessor som bara vill ha mys med sin mamma....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar