lördag 27 februari 2010

Inga roliga besked...men en rolig lördagskväll!


Självupptagna människor det har jag i min närhet...och det är det värsta jag vet...människor som bara pratar om sig och sitt och det som gör dom glada...varför inte bara lyssna lite på vad andra kanske har att berätta?
Att det ska vara så svårt att INTE alltid prata om sig själv och sitt eget....att bara sätta sig tyst ner i 5 eller 10 minuter och låta sin vän få berätta vad den har att säga, hur den mår, vad den tycker...det gör mig så arg, ledsen...ja rent ut sagt ursinnig!
Fick besked igår eftermiddag av min chef att det inte gick riktigt som vi tänkt oss i förhandlingarna..vi är uppsagda från 1/5...får inte jobba nere i produktionen eller gå ut på annat apotek...JAG BLIR ARBETSLÖS! Som tur är börjar min uppsägning inte gälla förrän jag återgår till arbete efter min mammaledighet så jag klarar mig ju ett bra tag till...Jag har satt att jag skulle börja jobba igen 1/10...Dom hade förhandlat fram en extra uppsägningsmånad till oss utöver den man har beroende på hur många år man varit anställd+ att vi blir arbetsbefriade under uppsägningen vilket kan vara skönt så man slipper gå till arbetsförmedlingen direkt och anmäla sig...få deras blåslampa i rö*en för det pallar man inte...Vi får behålla vår lön vi har under uppsägning fast vi skulle få nytt jobb vilket innebär 2 månadslöner för dom som lyckas hitta sig ett jobb.
Jag har satt att jag ska skola in Nova från 1/9 sen är det bara ut på jobbjakt så man kanske kan få bli rik i några månader med dubbel lön....Det hade suttit fint!
Jag tror vi får sätta in plan B här...jag blir gravid så fort som möjligt så slipper jag detta problem ett tag till med att söka jobb för att sen gå hem igen och vara mamma...
Nog om allt detta som tar sådan energi av en...jag är glad idag för jag ska ut och "mingla" lite med mina tjejkompisar idag...vi ska till Helsingborg och gå på Harrys och det ska bli så kul!
Stig har ordnat barnvakt till mig som en överraskning för han tycker jag är värd det eftersom han aldrig är hemma och jag behöver komma hemifrån lite, tack Stig det var gulligt gjort.
Samling hos Virre i eftermiddag efter barnen är lämnade där vi alla fixar till oss och förfestar innan vi tar tåget in till storstan senare ikväll....
Lägesrapport kommer under morgondagen....Have a nice weekend !

2 kommentarer:

  1. Drömde om dig inatt gumman! Så roligt att du skriver det du gör idag, för jag drömde att du redan var gravid =) Men så brukar det ju vara med dig o mig, vi tänker på varandra och samma saker ibland.
    Du klarar det här... Om några år så är kanske detta det bästa som hänt på länge...Det är aldrig lätt eller roligt att bli av med jobbet...det är ju inte första gången ett jobb läggs ned... och det har du klarar förr eller hur?
    Är lite avis på din utekväll men vi får väl ta det en annan gång. Ha så skoj men ta det lugnt med alkoholen du kan ju vara gravid ;)
    Massvis med kramar till dig och den underbara familjen!!!!!
    Mallaspralla

    SvaraRadera
  2. Hej gumman !

    Ja det blir bra detta fast jag mister mitt jobb...Jag har ju som sagt varit med om detta förr...Jag fixar det!
    Nej gravid är jag inte ännu, men snart kanske...hoppas jag.
    Ska snart köra och lämna barnen i Perstorp för en trevli utekväll ;-)
    Stor kram =)

    SvaraRadera