lördag 20 februari 2010

Fullspäckad dag med massor att göra...



Har skottat hela uppfarten idag med hjälp av min underbara pappa och storebror...tusen tack för all hjälp! Fy f*n vilken tung snö...trodde jag både skulle få en hjärtinfarkt, kissa i byxan och aldrig kunna räta ut min rygg igen...det var jätte jobbigt, använder muskler man normalt sett inte använder...det vill säga dom flesta i kroppen..hahahahah. Plusgrader ute, men mer snö faller ute nu, förmodligen kommer samma procedur upptas i morgon igen med skottning så svetten lackar i pannan. Det tar aldrig slut, känns som vi snart bor i Alaska...
Jag och mamma satte Nova i vagnen och gick till Maxi för att handla lite för att fylla upp frys och kyl.
Körde till Södergården och hämtade upp Nellie, Hanna och Ida som skulle hem till oss och leka lite i eftermiddag.
Dom var ute ett tag och lekte i snön, byggde snögubbe och grävde lite i snön innan det var dags att komma in och fika på kladdkaka och vispgrädde, med mys i soffan och bus med Nova...mysigt!
När klockan slog 17.30 hämtade jag pizza till tjejerna som dom åt för att snart gå på bio. Tre glada uppspelta tjejer sminkade sig, bytte kläder och gjorde sig fina i håret innan det var dags att bege sig till bion för att titta på Avatar...en film Nellie har önskat få se länge...och äntligen skulle hon se den, hon var glad det såg jag på henne..kul!
Med mys till läsk, popcorn och snusklubbor gick tre stolta tjejer in i biosalongen och vinkade hej då för att få njuta i några timmar till denna fina film med underbara blåa varelser...
Nova och jag packade in oss i bilen igen och körde hem för att se Melodifestivalen till blandgodis, läsk och chips.
Sitter här och tittar ut på vinterlandskapet som snart täcker hela bilen, uppfarten och alla träd igen...det vi precis skottat bort, det som hann smälta bort lite under dagen...det fylls på nu under hela natten så det är bara att göra sig redo för ett nytt "gympass" i morgon...
Ska lägga mig i soffan och sträcka ut min stackars otränade kropp som fått jobba hårt idag och titta lite på tv innan Nellie kommer för att berätta om filmen hon sett ikväll, om figurerna hon tycker är något av det vackraste hon sett....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar