tisdag 23 februari 2010

Idag är det Tisdag = Stig kommer hem!

Ytterligare en dag i snökaosets grepp...det släpper INTE taget...Snön vräker ner från himlen och det ska tydligen fortsätta hela dagen och kvällen också...F*N och F*N och F*N...ja det är inte lönt att svära, att lägga all sin sista energi på denna förbannade vinter som ALDRIG vill ge med sig...Ska snällt ta fram skyffeln igen och gå ut och skotta undan det värsta så jag kommer ut med bilen och kan hämta hem min man...och ligga ytterligare fler nätter med värk i kroppen som skriker efter värktabletter...
Ja idag kommer Stig hem och det gör mig glad, få lite vuxen sällskap och få mysa med mannen i mitt liv...1 hel vecka ska han vara hemma hos oss, skönt!
I morgon Onsdag har han lovat ha lite "egentid" med Nellie och hitta på något bara med henne...mysigt...en riktig pappa-dotter dag...tror det blir pulka eller skridskor med grillning som står på topplistan?! Jag vill också följa med och ha mys om dom väljer något ställe där jag kan gå en runda med Nova i vagnen och få lite frisk luft och en skön promenad....
Hör hur plogbilen jobbar febrilt inne på Lidl:s parkering med att skotta undan ny snö som fallit under natten...nya stora vallar läggs på hög...stora...gigantiska börjar dom bli...snart finns ingen plats att lägga all den nya snö som kommer...det blir en dryg vår detta tror jag...kommer ta tid innan vi får se och känna solen och värmen....innan ALL snö smält undan och vi har bar och torr mark att gå på.
Jag är inte ett dugg inspirerad av att gå ut och skotta mer, min kropp mår inte bra...jag har ont i den..jag är inte skapt för dessa intensiva träningspass som jag har fått dessa dagar...Åhhh min stackars kropp...Hade man bara gått ner några kilo hade det varit okej men nu har jag inte gjort det och då tycker jag det är orättvist att man ska behöva använda sin kropp och slita på detta viset...
Dags att byta en liten blöja känner jag på doften...fast lika glad är flickebarnet ändå oavsett att hon har bajs och kiss i hela rumpan och doftar som en soptipp för tillfället. Älskade barn du ger mig den energi jag för tillfället fattas...Tack för att jag har mina älskade barn, jag älskar er så!
På med kläder och ut för att tampas med all snö...IGEN...det är vad som händer här och nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar