fredag 19 februari 2010

Litet lyft i denna tunga vardag...


Jag tar tillbaka ALLT av det jag skrev om att vi hade bristvara på snö i December och att Nova aldrig skulle få uppleva en riktig vinter...det har hon fått göra nu...och inte lite heller.
Ännu mer snö att vänta....hela helgen ska det tydligen snöa...jag tror jag dööööör snart...varför ska det komma mer hela tiden? Är ju inte så lite det vräker ner från himlen heller...massor av snö och stora flingor dessutom! Kör försiktigt på vägarna, det är halt...
Lis min underbara vän ringde idag från jobbet och berättade att vi tjejer på orderberedningen skulle få hitta på någonting roligt tillsammans och det stod mellan valet av SPA en helg eller finalen på Melodifestivalen i Stockholm/Globen med hotell hela helgen....Hmmmm svårt val?! NEJ!
En hel helg i storstan med underbara jobbarkompisar hade varit super mysigt, något jag hade behövt just nu i min psykos över detta väder...Hade verkligen varit kul om detta blev av...får se vad Apoteket AB är villiga att betala för oss...Fortsättning följer av detta projekt mina vänner....Men med min vanliga otur går väl hela skiten i stöpet och dom tycker det blir för dyrt...Då blir jag arg! Detta är vi värda med tanke på att vår arbetsplats kommer läggas ner från 1 Juli och vi fortfarande inte vet vad som kommer hända med oss i framtiden...Liksom som ett litet plåster på såren....Inte för mycket begärt tycker jag.
Martina min fina vän kom på ett litet besök i förmiddags efter sin 14 dagars förkylning som deckat henne fullkomligt....satt mest och tjabbade till en stor, varm kopp te. Mycket Novamys för hennes del eftersom dom inte träffats på länge.
Martinas mage har börjat ta fart nu, så fin...en typisk pojkmage där allt står rätt ut på henne...Snart min tur att mysa hennes bebbe! MYSIGT!
Stig ringde han kommer hem en runda innan han ska bege sig igen för en ny tur till Holland...Tjoho saknar honom såååååååå.
Nellie bakar choklad bollar och jag ska slänga mig på soffan en stund tills lilla fina Nova vaknar igen för mer bus....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar