måndag 8 februari 2010

Mamma-Nova dag.....

Trött Nova med lika trött mamma
I väntan på Nellie i bilen




En dag med mycket kel, bad, lek och mys bara jag och Nova....
Nellie i skolan och Stig i lastbilen på väg hem från Holland! Tjoho....
Lek med Hanna efter skolan då dessa 2 flickor har suttit vid datorn och skrattat åt olika saker...tossigare tjejer får man leta efter...underbara är ni!
Med undervisning i skolan om "näcken" och "skogsvrå" ville Nellie att jag skulle berätta lite sagor om dessa figurer som min farmor en gång berättade för mig...Nellie älskar det och kröp längre upp i soffan bredvid Hanna...Satt en bra stund och hade riktigt mysigt med Cola zero, hamburgare med bröd och Billys panpizza. Mysigt!
Handling på Willys snabbt som attan....jag hatar den affären nu för tiden, snacka om att den har nått botten...finns ju för f*n inga varor på hyllorna längre...känns som det är inventering på gång varje gång man kommer dit för där är BARA ½ fyllda hyllor...dax att slå igen den butiken inom kort alltså, eller skaffa fram fler varor...En liten snabb vilopaus på soffan blev det med Nova för att sen plocka undan värsta stöket.
Läxläsning och pyjamas ska fixas innan det är Familjen Annorlunda...
En hel mysig dag med Nova och givetvis Nellie också när hon kom hem.


"Krama mig ofta så blir jag glad och trygg,
låt mig känna mig älskad även om jag varit stygg.
Stå fast, ni som är vuxna, trots mina prövningar och test,
för även om jag klagar är ni ändå bäst.
Visa mig i handling vad respekt är för någonting,
lär mig se det vackra i världen runt omkring.
Tala om att jag duger just precis som jag är,
och låt mig höra ofta att jag är er väldigt kär.
Låt vårt hem vara ett ställe där tolerans och kärlek bor.
och kom ihåg att man kan leka även om man blivit stor!!!"

2 kommentarer:

  1. Hej Gumsan!

    Så fina foto! Blir alldeles varm i kroppen när jag ser dem =)
    Puss & Kram
    Glada Malin

    SvaraRadera
  2. Hej gumman !

    Ja visst är det fina kort..blir så fint när man tar svart-vita bilder tycker jag...
    Måste snart ses igen!

    kram och miss you...

    SvaraRadera