tisdag 16 februari 2010

Men vad F*N.....en semla får det bli!


Detta är ju helt jä*la sjukt vad snö det ska komma...ännu mer idag...när ska det liksom ta slut?
Haft en super trevlig förmiddag då jag hade släppt Nellie på skolan fick jag åka hem igen och hämta hennes pulka och sen köra tillbaka till skolan för att lämna denna som hon skulle ha med sig till deras "OS-lek", körde sen vidare till Bjärnum för att hälsa på Jenny som bjöd på alldeles nybakat franskbröd och te...Mums satt verkligen på sin plats. TACK JENNY ! Trevligt med lite tjejsnack i soffan några timmar...Jenny har inte sett Nova på länge så det blev en del gosande för hennes del...
Efter jag kom hem från Jenny ringde min lilla vän Zenita som ville hälsa på hon kom med mat från pastavagnen och satte sig ner för att få prata av sig om sina bekymmer...Inte alltid det lättaste att vara separerad...stackars tös med stora problem...tänker på dig!
Min underbara mamma kom en runda för att hjälpa mig att ta Nova som somnat så fint i sin vagn när jag skulle hämta Nellie på skolan vad 14.10
Var ute en lång runda på 1 ½ timme i går kväll med min underbara Lis, vi hade som vanligt såååå mycket att ventilera med varandra, tur jag har min underbara vän som snart vet allt och lite till om mig...Behövde komma hemifrån, slippa vara mamma som jag annars är 24 timmar om dygnet...få vara bara lilla Helle...slippa kånka på vagn eller litet förkylt barn....slippa ha konflikter med stort tonårs barn...Ville inte hem, kändes så underbart att få gå där i snön i mörkret på slingan i skogen med sin fina kompis.
Jag var minsann lite rädd...som vanligt för mörkret...för mördarna...för skogen och alla ljud. Jag är en jä*la mes...fegr*v....
Lis lovade skydda mig om det skulle komma någon, hon lovade slå ner dom och ta mig därifrån helskinnad...Tack gode gud vi kom därifrån utan något överfall eller någon mördare som smög runt i skogen...läskigt..inte min grej alls att gå på slingan på kvällen...men jag litade på Lis och det blev ju bra precis som hon lovat mig ingenting hände oss.
Nu ska vi mysa på varsen semla och sen förhöra stora flickan på diagnostiskt prov i engelska som väntar henne i morgon....
Fortsatt trevlig FETTISDAG !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar