torsdag 4 februari 2010

Mammadagar, dagis och en flytt igen....


Vet inte hur jag ska få dagarna att räcka till nu när jag går hemma...har tagit ut 7 dagar i veckan nu men får snällt gå ner till 5 eller 4 dagar + garanti dagar på helgerna för annars kan man ju inte ens gå hemma ett helt år....Funderade igår kväll på hur jag ska göra med Nova...ska jag sätta henne på dagis från 1 september och själv börja jobba då så hon får gå där 3 veckor för att sen åka på 3 veckors semester till Thailand och kanske ha problem med att hon blir blyg igen när vi kommer hem och ny procedur med inskolning behövs?! Eller ska jag vänta att börja jobba efter vi kommit hem och först då skola in henne?! Måste sätta mig ner och räkna på detta...F*n vad ALLT som har med försäkringskassan att göra känns kladdigt och rörigt...
Vår tur att köra flickorna idag och i morgon så det är bara så att jag så snällt får väcka Nova och dra ut henne i bilen, stackars lilla flicka...Skottade ut bilen igår så det är bara att bege sig ner till Södergården och hämta upp Hanna när klockan slår lite i 8.
Trivs inte i huset....jo det gör vi men inte med läget....har bestämt oss för att flytta efter mycket diskussioner och övervägningar fram och tillbaka med våra föräldrar som våra stora stötte pelare...blir inte bra här med den stora vägen utanför vårt hus där bilarna INTE kör i 50 utan gärna i 70 eller fortare....när Nova sen ska börja springa rundor så hittar man väl henne ute på vägen och det vill vi inte...Ja tyvärr får det bli så här...SUCK...packa lådor igen...vill inte egentligen, men är så glad att vi fick en fin stor 5:a på Södergården som vi tackat ja till....Så nu är ingen gladare än Nellie, tillbaka till vårt gamla fina område där många av våra vänner bor, där Nellie har ALLA sina bästa tjejkompisar...ja så får det bli! Får leta efter annat hus under tiden vi bor där om vi överhuvudtaget flyttar till hus igen...en marklägenhet som är som ett hus fungerar lika bra för oss....Stig ligger ju gärna inte med rumpan upp i rabatterna och jag orkar inte ta allt det + våra barn när han sällan är hemma! Nu har vi grönområdet igen fast inte lika stort som ett eget hus och barnen kan leka utan några bilar som kör som idioter....Det var nog inte meningen vi skulle bo här längre utan att vi skulle tillbaka till vårt "gamla" område, tillbaka till en fin marklägenhet med liten täppa att vårda ömt....detta som vi egentligen inte ville lämna sist vi bodde där....Men nu är vi tillbaka fast med en storlek större på vårt boende så vi har plats för barn nummer 3 när det kan tänkas komma....
Flytten blir 1/5 så man har hela sommaren att avnjuta med goa kompisar, gott vin, god öl, utsökt grillning och sena nätter med chips och dip som jag vet det kommer bli...MYSIGT!
Det bästa med allt är att jag ska bo granne med min allra bästaste bästis Caroline och hennes fina familj och det gör mig så glad....
"Jag lovar att inte springa ner er dörr, eller du vår" för det har vi lovat varandra...Fast rätt så mycket mys kommer vi att ha och inte blir det långt när en liten trött flicka somnat i soffan hos dig....bara att gå hem igen utan att behöva packa in henne i bilen som vi måste göra i nu läget när vi hälsar på.
DET FINNS INGET ONT SOM INTE HAR NÅGOT GOTT MED SIG !!!
Får glädjas åt detta i allt elände med jobbet....jag är glad och jag är jätte nöjd i detta beslut!

Södergården here we come again!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar