tisdag 2 februari 2010

En prinsessa med tänder på G....


En trött, förkyld, tårögd och snart inte så tannalös flicka längre ligger i sin vagn och har svårt att komma till ro efter besök på BVC...Väldigt påverkad av sina tänder och en liten panodil i rumpan så somnar hon snart....Det blev ingen vaccination idag eftersom hon håller på att bli sjuk...Maggan gav en ny tid om några dagar, så får vi se vad det blir av detta!
Linda Malmberg tog sig hit från lilla Höör för att ha en alldeles underbar dag med mig och Nova...våra stora barnen gick i skolan så det blev bara vi 3...mys! Var längesedan vi 2 träffades och satt ner och drack te och då pratar vi om X antal koppar vi drack....som vanligt när det gäller oss, tjabbade massor om gamla tider och bara hade det riktigt trevligt med varandra....
Som sagt mycket prat om gamla tider blev det...om tiden när vi var 15 och sprang på Jägersbo och Vägasked...tiden när jag mer eller mindre bodde i Höör på helgerna hemma hos Linda och hennes familj....hon visade mig alla dom "gamla" killarna och tjejerna man hängde med från den tiden på sin Facebook, shit vad kul att få se hur dom såg ut idag och vilka som fått barn, gift sig eller bodde utomlands eller någon annanstans...
Middagen blev för oss lite spagetti och köttfärssås som jag snabbt rörde ihop medan Nova åt lite biff stroganoff...trevligt med sällskap till middagen, det är man ju inte så van vid...Oftast bara jag och Nova nu för tiden...
När Linda satte sig i bilen vid 15.00 för att sakta och säkert köra hem till Höör igen innan den värsta snön kom, styrde snart min fina kompis Martina in på uppfarten för att fika och ge mig en jätte fin födelsedags present....Tusen tack för fint paket med fint innehåll...du är så snäll!
Även med Martina blev det mycket prat och ännu mer te med goda choklad kladdmuffins till fika....När klockan närmade sig 18.30 körde jag till Södergården för att hämta upp min stora skolflicka som följt med Hanna hem efter skolan och åkt pulka hela dagen hos henne...Martina satt kvar hos oss där hon lekte, gosade och hade mys med Nova under tiden...tack för det snälla du så jag slapp klä på henne och tvinga ut henne i en kall bil nu när hon inte är kry...
I blåst och snöyra hämtade jag upp en genomblöt men glad tjej som gärna stannat längre och lekt med tjejerna i pulka backen... Men nu var det färdig lekt för idag...Nu var det dags att åka hem för att hålla kväll med läxor, kvällsmat och en dusch innan läggdags.
En dag med mycket trevligt besök av underbara kompisar som jag tycker så mycket om och som ger mig energi att stå ut med mer snö som dalar ner från himlen i massor och aldrig tar slut....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar