torsdag 4 februari 2010

Stora sprutor i små lår....

Efter god middag stoppade jag ner Nova i vagnen och mötte upp mamma som följde med oss till BVC för vår söta lilla tös skulle få vaccin i sina små lår...2 sprutor kom sköterskan med och vår fina lilla flicka satt i mitt knä, hon sken upp mot sköterskan och hade inte en aning om hur ont detta snart skulle göra på henne....eller hur ledsen hon snart skulle bli....Åhhh det gör så ont i mitt hjärta när jag hör hennes gråt och ett gallskrik som skär in i hela märgen på en...stackars liten ängel som trots onda stick i benen var så duktig och snart slutade gråta...Mitt hjärta brast nog...det knöt sig i hela min bröstkorg. Jag fick en konstig känsla i min mage...mitt barn ska inte behöva vara så ledsen....F*n vad jobbigt!
Mamma sa "jag hörde henne ut i väntrummet och jag tycker det är så hemskt" ja det är fruktansvärt...det är ju ens barn, det finast och bästa man har...inte konstigt man har den känslan.
Satt kvar i väntrummet som vi så snällt var tvungna att göra i 10 minuter innan vi fick gå, jag passade på att amma henne så hon skulle bli lugnare....hon blev det också....tillslut hörde man bara små trötta ulkningar och sen somande hon så gott...helt utslagen.
Packade åter ner prinsessan i vagnen och fällde vagnen till liggläge...hon sov så gott vår fina flicka efter en "fight" med BVC sköterskan och hennes tjocka...hemska och fruktansvärt dumma nålar.
Storasyster hämtades på skolan sen gick vi på stan med mormor som handlade lite till Nellie och lite till Nova...tack min älskade mamma!
En låååång eftermiddag blev det med mycket affärer att springa i...Nova sov gott i vagnen förmodligen helt slut.
Hemma igen vid 16.30 och då var Stig hemma en sväng med lastbilen, han ville komma hem och mysa med sin familj innan han begav sig till Holland för att sen vara borta till tisdag.
En trött familj satt och tittade på tv och åt god lasagne för att snart gå och lägga sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar