onsdag 17 februari 2010

En sprallig Pippi kom på besök....


Idag har jag haft besök av Angelica och Tindra, 2 av 5 i familjen Friis, våra underbara resekompisar som vi ska åka till andra sidan jorden med i September...3 veckor ska vi dela varandras tankar, vårt sätt att vara och mycket mera...en prövning på allra högsta nivå...Blev en hel del prat om resan och även om allt annat.
Denna lilla söta Tindra är en sprallig liten 5 åring som har myror i byxan och sprudlar av energi....som aldrig är tyst och gärna pratar så högt att andra sidan av Hässleholm även hör henne....Ja denna lilla rödlätta korthåriga tjej hon vet precis vad hon vill, det är ord och inga visor, en riktig liten Pippi Långstrump...Angelica torkar svetten i pannan för att efter 5 minuter jaga henne för något nytt...Härliga lilla flicka!
Goda frallor hade dom köpt med sig som vi fikade på, mums vad gott...Jag åt så många att Tindra till slut tittade ner i brödkorgen och sa " Helle snart är där inga kvar till mig" hahahahaha ja som sagt jag är glad för mat det har jag aldrig förnekat, där blev bulle över åt lilla Tindra fast jag åt en hel del...och även till Angelica.
Eftermiddagen gick snabbt och rättsom det var stod Nellie i köket och hade kommit hem från skolan. Hon var så glad, deras klass hade varit iväg i Tyringe simhall i dag och tävlat i simning mot andra 4:or och deras klass vann minsann tävlingen och skulle nu få åka allihopa till Malmö och simma final någon gång i vår...Grattis till klass 4 A på Grönängsskolan!
Mamma kom en runda för att titta till sina barnbarn innan hon började jobba 16..
Nu ska jag hänga tvätt, dammsuga och göra lite god kvälls mat till oss innan Nova vaknar igen och det är dags för oss att slänga sig i soffan i mysbyxor och nattatröja med mys framför tv:n.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar