torsdag 18 februari 2010

Saknaden efter "min" Plupp....

Idag har det varit en stor "sakna Stig dag"... känner det blir jobbigare och jobbigare för varje gång han sätter sig i lastbilen och kör ner till Holland för att lämna oss i 1 vecka innan vi ses igen...det tycker han också. Han vill inte heller detta mer men måste.
Saknaden av honom har varit påtaglig idag och jag tycker det suger så vida pass fett att vara själv nu för tiden, vill ha honom hemma mer....är faktiskt jobbigt att ta hand om ALLT själv den veckan han inte är hemma...själv med 2 barn som det ska bytas blöja på, matas, badas, köras till skolan (så man får stoppa ner den lilla prinsessan i bilstolen och behöva väcka henne som normalt sover den tiden på morgonen), hämtas och lämnas hos kompisar, handla, tvätta, göra läxor...ja allt ska jag göra...JAG ÄR TRÖTT !!!!
Beundrar mig själv att jag orkar allt, men det gör jag knappt längre...och vi som vill ha ett 3:e barn hur ska det gå då?! Tror bestämt Stig snart får börja köra hemma och gå ner lite i lön, för detta orkar jag snart inte själv mer...Beundrar människor med 3-4 barn som gör allt detta som jag tycker är jobbigt med 2 barn, fast dom har kanske ingen man som inte är hemma mer än varannan vecka?! Jag tröstar mig med det för annars vet jag inte hur dom är skapta om dom inte upplever det som jobbigt att vara förälder på heltid och själv med nästan allt?!....
Har suttit och lyssnat på Darren Hayes från Savage Garden idag det var verkligen längesedan, underbar artist, så sjukt bra...Älskar honom och hans röst...
Tänker på när jag och Stig blev tillsammans då spelade vi jämt dessa skivor och framför allt Truly madly deeply som blev "vår" låt...Underbart att minnas tillbaka, jag kan känna känslan jag hade i kroppen och fortfarande får varje gång denna låt spelas. Det är 12 snart 13 år liksom.... Häftigt, det är kärlek det....säg inget annat för då ljuger ni! Stig avslutar oftast sina sms till mig med T.M.D och det gör mig så glad, för då vet jag att låten betyder väldigt mycket för honom också! ÄLSKAR DIG MIN PLUPP!
Ja på tal om Plupp, det hade jag nästan förträngt...det kallade vi alltid Stig för...eller rättare sagt Kimeta kom på detta fina smeknamn efter det lilla blåhårigatrollet som bodde i sin kåta i fjällen... Hur f*n kunde hon få Stig till att vara lik honom liksom? Ja det var förmodligen i dimmornas värld....hahahahhaha. Roliga minnen man får plocka fram lite då och då för att pigga upp sig i ensamheten.

http://www.youtube.com/watch?v=US-ZgUr3xQY

Vi pratade lite om bröllop idag jag och Stig och den dagen det blir vår alldeles egna dag, har jag lovat ta hans efternamn fast jag inte gillar det...Men jag får väl bli en "Helly Hansen" så vi är samlad trupp med samma namn hela familjen...har inte bestämt mig om jag kommer behålla Dahlberg som mellannamn eller släppa det helt?! Är ju inte så märkvärdigt det heller fast roligare än Hansen tycker jag nog....
Ja något bröllop finns det inga pengar till just nu så det får vänta....tyvärr....för det hade varit kul annars med ett litet sommarbröllop...men det blir det inte för oss denna sommaren iallafall...Ni får snällt vänta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar