onsdag 3 februari 2010

A-kassa eller lön framöver,det är den stora frågan?!



Inget av intresse på mötet...bara jobbigt att sitta och lyssna på en kär*ing som sprudlar av energi är glad som en speleman och står längst fram och förklarar för oss att vi ska vara positiva...förlåt sa hon positiva?....vi kommer få nya jobb...det visste hon....hur f*n vet hon det....hon sa så! Fixar hon ett till oss då? Nej det ska man själv göra...
Trygghetsrådet i all ära säkert jätte bra om man nu blir arbetslös...men jag blev bara så deppig av detta möte....av alla på jobbet...Hela atmosfären kändes konstig och inte alls som den varit förrut, ALLA på jobbet var kallade på mötet både produktion och vi på orderberedningen, ingen vet ännu vilka det kommer att drabba mer än att det är 32 berörda....
19/2 kommer domen om varsel och vilka dessa stackare blir som inte har mer jobb att gå till!
Mamma och Nova hade haft mys här hemma och som vanligt var hon en duktig flicka när jag var iväg, skönt!
Nellie hjälpte mig att skotta uppfarten när hon kom hem från skolan duktiga tös, fy farao vad tung snön var...helt kvaddad i ryggen gick jag in och tog över bestyren med Nova medan mamma begav sig hem igen, tusen tack för hjälpen med barnvakt mamma du är så snäll!
Nellie blev kvar där ute, länge....och byggde en snöigloo, jätte fin blev den.
Hon är en sådan kreativ och ideé rik flicka som gör mycket fina saker!
Snart dags för läxa, handling, kvällsmat och sen en helt underbar tisdagskväll med mina underbara barn!

2 kommentarer:

  1. Gumman gumman!
    Tänk så mycket du har tagit dig igenom. Detta är en piss i Nilen. Ta inte ut nått i förskott. Ja jag vet, jag gör ju likadant själv men vi måste sluta göra det. Analysera analysera vi slulle fan bli utmärkta analytiker =) på vad kvittar för analysera kan vi både baklänges och framlänges. ;)
    Pyss & kram
    MG

    SvaraRadera
  2. Hahahahaha....kanske finns 2 välbetalda jobb till dig och mig någonstans som analytiker...för ja vi hade blivit proffs på det jobbet ; )
    Pyzz & kjam

    SvaraRadera