torsdag 11 februari 2010

Surprise för Johan & lite mindre ångest!


Efter en dag med ett mycket tungt hjärta som grät för vår dotter efter hennes mammas klumpighet där jag ville stå som en struts med huvudet gömt i sanden....så ringde Virre och lättade upp stämningen....hon frågade om vi ville komma hem till dom ikväll på lite mat och överraska Johan för han var lite deppig. Klart vi gör!
När städning var klar och golven torkat efter våt moppning, klädde vi på oss och satte prinsessan i vagnen för att gå upp till stan och hem till familjen Rudolf-Johnsson. Vi ville gå behövde motionen och även få känna på det härliga väder vi inte varit ute i innan idag. Stig tog bilen och körde...
Nova somnade gott i vagnen medan jag och Nellie gick och pratade om det tjejer diskuterar...killar...ja nu är vår stora sessa så stor..att hon börjar få killproblem..
Hon är tillsammans med Anton men nu har ju Linus i hennes klass frågat chans och hon vet inte riktigt hur hon ska göra...Världsliga problem lilla flicka...Underbart med kärleken! Jag njuter och drömmer mig tillbaka till tiden då man var i 10 års åldern, hur mysigt det var när killarna skickade sina oskyldiga små lappar om man "fick chansen"...Fjärilarna fladdrade runt i magen på en och man var mer eller mindre bekymmerslös....
Ian väntade på Nellie och dom skuttade upp på hans rum för att sitta och skicka lappar till oss på nedervåningen som vi skulle svara på...klippte och klistrade och skrev fina brev.
Virre hade beställt familjepizza som väntade på oss nere på pizzerian, bara att hämta hem dom och börja äta...2 olika sorter, så gott...Tack för underbar mat och underbart sällskap denna torsdags kväll...
2 lekande barn ville inte avsluta leken klockan 20.45 och blev besvikna att det var dags för sängen och åter en skoldag i morgon. Men så är det och så fick det bli...
Stig stannade kvar och drack en öl eller 2 med Johan och Virre, jag tog barnen och körde hem för att lägga dessa 2 trötta flickor som har haft en lång dag....den ena med en liten bula i sin lilla söta och nätta panna efter djupdykning till golvet...den andra med skola, bus ute i snön och sen en rolig kväll med Ian.
Ja det dröjde INTE många minuter innan båda dessa fina små änglar sov och drömde sig bort med John Blund!
Satte mig vid datorn och fastnade där...fixade lite på bloggen för att sen krypa ner i sängen och få sova gott jag också med ett lite lättare hjärta än det varit tidigare under dagen...lite mindre ångest...lite mer glädje.
Sov gott mina fina vänner !
Free Orkut and My Space Good Night  Graphics Glitters
Orkut Myspace Good Night Comments & Graphics

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar