måndag 1 februari 2010

Dåliga repriser med hemmagjord pizza!


En slappe söndag där det inte gjordes många knop i detta hus...skönt!
Stig och jag degade på soffan till urtråkiga gamla repriser från veckan som varit...Nova var mest gnällig och orolig hela dagen faktiskt....tänderna? Ville bara bli buren annars pep hon och gnällde, inte likt henne...Lilla flickan kanske ska bli sjuk?!
Nellie hade sin kompis Julia här och dom var mest på Nellies rum så dessa 2 stora flickor märkte vi inte av under hela dagen...Dom kom ner och drack lite mellan varven annars hade dom fullt upp på ovanvåningen med lek och skoj.
Gick ut med Nova i vagnen en runda till Willys för att plocka ihop ingredienser till en god, utsökt, hemmagjord pizza som jag lovat göra framåt kvällen....det var riktigt skönt ute...Hade kommit mer snö under dagen så man fick plöja sig fram med vagnen...i allafall på vår uppfart som inte var skottad sedan den nya snön kommit....Nova satt och tittade helt förstummad med sin napp i munnen denna gången också, hon är verkligen i en helt annan värld nu när hon kan se ALLT som händer runt om kring hon säger inte ett ljud utan bara myser, din lilla spjuver.....
Nova har vaknat minst 1 gång i timmen och snurrat på sig i natt, pust så trött jag är denna morgon, stoppat in nappen...lagt hennes snuttefilt tillrätta....stoppat in nappen....lagt hennes snuttefilt till rätta....stoppat in nappen....ammat henne 2 gånger under natten, detta är inte likt henne....till slut la jag henne i vår säng och gungade henne till sömns bredvid mig. Orkade inte sitta över spjälsängen längre och mata in nappen gång efter gång som hon tappat den och vaknade för att vilja ha den i munnen igen...PUST! Jag var helt slut och somande själv om utan att blinka en ½ gång när hon väl kom till ro framåt små timmarna....inte van vid dessa konstigheter på nätterna....tror det är tänderna för hon är och gräver med hela handen i munnen även när hon sover...ska ge henne panodil idag så hon slipper ha ont, vår lillfis. Tur vi ska till BVC i morgon så jag kan höra med Maggan vad som kan göras för henne....vår lilla prinsessa....stackars liten tjej....
Snön vräker ner idag också, nollgradigt så det är inte så kallt...ingen vår på gång så lång ögat kan nå i Hässleholm i allafall... nej ännu mer snö kommer det...hela tiden...inte kul mer nu....jag vill ha vår och sommar och värme nu....hejdå till mörker, snö och kyla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar