torsdag 11 februari 2010

God mat och semla hos Farmor & Farfar.....


Jag bröt mot mitt kontrakt igår....jag åt semla....drack coca cola...kunde inte låta bli, Stigs föräldrar bjöd ut oss till Perstorp på fika och kvällsmat.
Tryckte i mig semlan så fort så ingen skulle ha en chans i världen att ta den i från mig och jag tror inte jag ätit något så gott på länge...Den smälte i munnen, käre tid så god den var. Älskar dessa underbart goda bakelser!
Ställde mig på vågen i Perstorp eftersom Nellie förstört vår egen...minus 3 kilo känns som jag inte kommer någon vart i min vikt nedgång....säkert semlans fel...eller? Jag är ju så duktig på vardagarna men ändå hittar kilona tillbaka eller rättare sagt dom beger sig aldrig av...Vad är det som händer? Hur svårt kan det liksom bli att gå ner lite i vikt?
Till kvällsmat fixade Marianne en god Chili concarne som Nellie önskade (för att lägga på lite fler kilo)...
Efter god mat, stora magar (större än innan vi kom) och trevligt sällskap i flera timmar körde vi hem igen för att ha lite mys...vi vår lilla fina familj!
Jag och Nellie tittade på "Det okända" ett av hennes favorit program...förstår inte det hon är 11 år gammal och inte det minsta rädd för sådana lite läskiga saker...det har varit så sedan hon var liten, har alltid älskat kriminalare och älskar allt med andlighet...Häftigt, hon är tuffare än sin mamma.
En lugn och skön onsdagskväll innan natti natti...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar