onsdag 24 februari 2010

Pulka, korvgrillning och smink kalas....

Stig fixar grillningen
Tre snöiga barn

Nova sover gott
Nova sover inte lika länge på morgonen längre, det är bara upp och studsa vid 08.00...och det passar mig alldeles perfekt så kommer man upp och får något gjort på dagarna.
Efter frukosten var avklarad och flickorna fått kläderna på sig, borstat håret och sina tänder så packade vi en liten picnickorg med varmchoklad, korv + bröd m.m för att bege oss till Vedema och åka pulka i dom stora backarna...
Hämtade upp Ian på vägen som vi lovat, sen kördes det både snowracer och pulka för hela slanten i 2 timmar...Nova sov gott i vagnen och vaknade sen för att sätta sig upp och titta på storasyster och hennes kompisar när dom kom farandes i backen och fort gick det...riktigt fort.
Såååå kul dom har haft denna eftermiddag, dom tjöt av skratt och hade snö överallt...innanför jacka, vantar och i hela ansiktet...Riktiga små mumintroll!
Själv stod jag och Stig och trampade 31...fy f*n vad jag frös...framförallt om mina fötter det var ju -6 grader och rör man sig inte direkt blir det rättså kallt faktiskt...
Med rosiga, kalla kinder och 3 nöjda ½ frusna och glada barn körde vi hem efter god korvgrillning.
Väl hemma igen slängde barnen av sig dom kalla, snöiga kläderna och sprang upp på Nellies rum för att leka och ha kul...tror bestämt dom hittade på lite bus...Nellie sminkade Philippa och Ian till vampyrer...
Jag fixade lite middag till Nova och efter det la vi oss en stund på soffan för att tina upp under en varm och go filt...vi somnade en stund jag och Nova, det var skönt...jag var trött.
Nu ska vi fixa lite kvälls mat och sen kommer Johan för att hämta hem Ian...Philippa stannar hos oss en natt till och har mys med Nellie...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar