måndag 31 maj 2010

Trojanska virus på datorn...hjälp!

Vår dator har haft virus på msn...den fullständigt spottade ut länkar till alla mina kontakter...detta tack vare att man är så jä*la nyfiken och öppnade upp en länk som det stod något med foto och facebook....jag mitt klok huvud brukar faktiskt ALDRIG öppna upp dessa filer men gjorde det i fredags då jag trodde det var kort på mig som Anders tagit när vi var hos dom och grillade....han sa han skulle lägga ut korten på mig på sin facebook och jag ville inte det, så givetvis trodde jag han gjort det ändå eftersom filen kom från honom...
Ja det var ju kört direkt...jag hann nog inte ens klicka klart innan ALLA hade fått länken och hela min msn höll på att krascha.
Caroline ringde mig och frågade vad det var för länk för hon kunde inte öppna den....hon hade också gått i fällan...ojdå!
Jag kunde till slut varken skicka meddelande eller ta emot på min msn...dom bara försvann...kom aldrig fram till mig om någon skrev.
Familjen Barbapapa ringde från Åland och sa dom också fick massa länkar hela tiden...herregud hur skulle jag nu fixa detta när man inte har något dator snille i sin närhet...
Jag sökte igenom datorn med vårt virusprogram men hittade inga infekterade filer...konstigt när man vet det ligger ett stort jä*la fett virus och fullständigt tuggar sönder datorn....Letade i går kväll på nätet efter gratis spion program och hittade ett till slut som verkade bra och säkert...laddade hem det och sökte genom hela datorn...den hittade 2 infekterade filer direkt som var dom 2 Trojanska dumma maskarna som höll på att totalt förstöra min msn...när dom lagts i karantän kunde jag plocka bort dom och nu verkar datorn okej igen...
Jag lyckades vinna över dom denna gången...och nu ska jag ALDRIG mer öppna upp någon länk innan jag vet att det kommer från den som skickar den....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar