onsdag 5 maj 2010

En mysig tisdagskväll....

Vid 14.30 ringde äntligen Stig och skulle bli hämtad...tack! Nova var jätte trött så det passade ju bra att hon somnade i bilen efter sin fika hon precis haft...hon sov hela vägen till Örkelljunga sen vaknade hon till liv och blev så glad när hon såg sin pappa...inga blyga miner där idag inte...skönt!
Nellie var hemma och gjorde läxan under tiden vi var i väg...stor och duktig flicka vi har fått.
Stannade till på Willys och handlade hem lite av det viktigaste vi behövde för att kunna göra en god kvälls mat och ha pålägg på smörgåsen idag.
Hatar egentligen den affären...det är så dålig service och så dålig personal...sura och otrevliga...ja där är ingenting bra alls med den affären längre tycker jag. Ny ägare i månads skiftet maj/juni tror jag det var och det hoppas jag verkligen kan rädda den stackars affären som snart inte har en enda vara kvar i hyllorna...eller en kund som överhuvudtaget vill handla hos dom mer.
Stig ställde sig och gjorde kvällsmat så vi kunde äta, min man hade inte ätit på många timmar och var superhungrig...stackars liten...
Jag satte mig med Nova och gav henne lite gröt innan jag själv mättade min (stora) mage med den goda kvällsmat Stig fixat...
Nellie var ute och lekte med Hanna och Ida...dom cyklade runt alla 3 på Novas 3 hjuling som hon fortfarande är alldeles för liten för (en sådan man har på dagis från BRIO) men alla 3 tjejerna klämde ihop sig på den...Nellie trampade och Hanna satt på Nellie på något konstigt sätt...Ida stod där bak på avsatsen man kan skjutsa någon på...ja dessa töser dom hittar på så mycket bus dom bara kan...hahahahah.
Caroline kom in vid 17.30 med sina 3 ljuvliga hundvalpar...dom skulle till veterinären och chipmärkas + få vaccin för att sedan säljas...jag hade lovat följa med henne och köra henne dit. 2 av hundarna hämtas i veckan och den tredje valpen är inte såld ännu, så vi får se när den tingas och någon köper den...otroligt söta hundar...fast jag är ju ingen hund människa så jag håller mig till mina katter istället...som man slipper gå ut med fast det regnar...haglar...blåser...eller är varmt som attan. Det är ju faktiskt en hel del jobb med en hund...inte bara att skaffa en och sen aldrig bry sig om den.
När vi kom hem igen satt Stig med Nova på golvet och lekte med henne...hon var så nöjd att tillbringa tid med sin pappa...vad fina dom var när dom satt där....far och dotter...så lika varandra.
Nova var trött och gnuggade ögonen så jag fixade henne med lite blöja, pyjamas och blandade till en flaska välling...hon somnade minsann 19.15...tidigt...frågan är om hon skulle sova hela natten?!
Caroline och Michell kom in vid 20 tiden med en kladdkaka hon hade bakat för hon skulle vara med i en tävling där man kunde vinna 100.00 kronor när man dekorerat en kladdkaka som man ville...det skulle gå i kärlekens tecken...hon blev inte så nöjd med den för den hade spruckit lite på sina ställe, så hon skulle göra om en ny idag...vinsten kunde man ha till ett bröllop, en smekmånad, ringarna eller vad man ville...hon satsar storhjärtat på henne och Ken...kul! Lycka till min fina bästis och hoppas du kammar hem storvinsten!
Jag är ju inte överförtjust i kladdkaka men åt en liten bit...medans dom andra tog 2 bitar...mäktigt som bara den. PHU! Vi fattades grädde eller glass och ingen orkade köra och köpa och då blir den inte lika god tycker jag...Vi skrattade och snackade om allt och lite till och rättsom det var hörde vi Nova jollra inne från spjälsängen...det var kört...hon var vaken...jag plockade upp henne och hon blev så glad att hon fick vara med oss och mysa med levande ljus och en allmänt mysig tisdagskväll i soffan där hela familjen var samlad för en gångs skull...
När Desperate Houswives började skuttade Caroline och Michell in till sig och vi satte oss tillrätta i soffan och tittade på det innan det var dags för sängen.
Nova somnade om igen nästan direkt när jag la henne i sin säng, skönt för jag trodde nästan hon skulle vara vaken några timmar...men ack nej...vår duktiga lilla prinsessa hade mer sömn i sina små ögon och slöt sina ögonlock och föll i lika god sömn igen...
Jag och Stig fastnade på en film på 6:an och tittade lite på den innan vi släckte tv:n i sovrummet och somnade gott vi också...jag var trött i kväll det kände jag när jag kröp ner mellan lakanen....Åhhh det är lycka att få lägga sig i en skön säng med en skön kudde och bara få känna hur man sakta glider in i drömmarnas värld....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar