fredag 7 maj 2010

Stolt över Stig det är jag....

Stig har åkt tåg till Malmö idag...för första gången på många, många år...han HATAR verkligen att åka tåg och sist han åkte var för 13 år sedan när vi 2 var nykära och vi skulle från Helsingborg (där han bodde då) till Hässleholm...hahahaha han var INTE bekväm i denna situationen det såg jag på honom, men ibland måste man göra det som inte alltid är så roligt....det man absolut inte vill...eller som bär emot en väldigt mycket.
Jag fick följa med honom och lösa biljett och vinka/pussa av honom på perrongen..min fina lilla Stig, nu har du trotsat dina demoner och gjort något du inte alls är bekväm med...duktig pojke!
När vädret är för kallt för att köra motorcykel eller man inte har tillgång till bil (för övriga familjen behöver den) då får man ta till något annat sätt...och detta var väl ett av dom bästa sätten att ta sig till Malmö på...och levande kom han fram också...det känns jätte skönt! Hahahahah!
Dagen har annars varit väldigt kall och blåsig...inte alls en rolig dag utan mer en sådan dag där man gärna sitter uppkrupen i soffan och värmer sig med en varm och go pläd till en god kopp te.
Jenny kom in med Philippa eftersom hon ska sova här i natt, Jenny ska på hundutställning i Göteborgstrakten hela helgen och Nashi ska jobba extra så lilla fialoppan får sova hos oss...
Jag och Caroline körde upp till Coop en snabbis och handlade hem lite gott till i kväll...jag orkar inte ens umgås med någon i kväll, vill bara lägga mig i ett varmt gott skumbad när jag bloggat klart...dricka ett glas cola och skölja ner en Ipren så min värk slutar i mina händer...märks det är rått och kallt idag för jag har haft värk hela dagen...jobbigt!
Nova har precis somnat för natten...vår lilla prinsessa...hon var så trött så hon somnade innan hon ens druckit klart sin välling.
Nellie och Philippa tittar på Talang 2010 under tiden det tuggas både lösgodis och chips så det snart står ut genom deras små öron...cola glasen fylls det på flitigt med läsk i...
Med mina tända ljus ska jag nu njuta av fredagen tillsammans med tjejerna i soffan efter mitt avkopplande bad....
Är för trött och har för dålig energi att skriva mer idag...ska ladda batterierna nu i badkaret tillsammans med bubblorna och lite cola som jag ska ta med mig in i badrummet...ljuvligt ska det bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar