söndag 23 maj 2010

Kalas med god mat och tårta!


Det har varit en hektisk dag med mycket folk här hemma...närmare bestämt 17 personer...Nellies 11 års dag börjar gå mot sitt slut och hon framför allt är väldigt glad och nöjd med allt hon fått idag...
Hon lyckades skrapa i hop 1050 kronor i kontanter som hon inte riktigt bestämt vad hon ska göra för ännu...hon lägger dom pengarna till sina andra sparade pengar, så får vi se sen vad det köps för dom sen...kanske sparar hon till Thailand?!
En ny svart fin skrivbords stol och nya strumpor...tunika och byxa...en kokbok för barn (väldigt bra med tanke på att hon älskar att laga mat och baka) + alla pengar var hennes födelsedags presenter...sen fick jag och Stig i försenad födelsedagspresent en resesäng till Nova av mina föräldrar...premiär för henne i den blir till helgen när hon ska sova i Stoby hos min bror med familj när jag och Nellie ska till Liseberg och roa oss...
Nu sitter Nellie i badet med Nova och det blev helt plötsligt så tomt och tyst här hemma när alla körde hem...skönt! det blev många timmar vi satt och hade trevligt tillsammans...killarna fastnade på ishockeyn och innan den var slut var det ingen som reste sig frivilligt och körde hem..
Maten har min underbara svärmor gjort till kalaset...så gott som allt fixade hon...jag bakade bara bullarna sen har hon stått med resten..TUSEN TACK FÖR ALLT DU HJÄLPER OSS MED!
God hemmagjord potatis sallad och kallskuren kyckling filé...grönsallad med hemma bakade frallebullar bestod maten av.
Efter vi låtit denna goda mat sjunka ner lite...gick vi direkt på dom goda prinsesstårtorna som Marianne också fixat...2 stora fina tårtor som tog slut båda två...hahahaha snacka om att maten och tårtorna uppskattades...det blev knappt någon mat över heller...så vi såg nog ut som uppstoppade valrossar allihopa när kalaset var slut.
Kenneth och Lina kom med lilla kusin Vilhelm...såååå liten och så underbart söt...en väldig blandning av dom båda 2...precis som vi trodde skulle Nova helt plötsligt se stor ut och det gjorde hon också ihop med denna lilla nya kusin som kommit till släkten. Nova blir 9 månader på lördag och Vilhelm 1 månad dagen efter...jisses vad tiden den går.
Nu är det mys framför tv:n ett tag innan jag själv somnar för kvällen...
Jag tror bestämt jag ska äta lite mat till nu i soffan med Wipeout som underhållning...hahahha, det hade varit pricken över i:et innan läggdags! Synd tårtan tog slut bara för det hade verkligen suttit fint på dom extra kilona som jag redan har så svårt att bli av med...får gå ändå...där är ju mat och det fungerar ju det också...

TUSEN TACK ALLA FÖR ALLT FINT NELLIE FÅTT AV ER IDAG OCH FRAMFÖR ALLT ATT DENNA DAGEN BLEV EN BRA 11 ÅRS DAG FÖR NELLIE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar