onsdag 26 maj 2010

Datorn sönder...F*N!

Vår dator mår INTE bra...varje gång vi sätter i gång den tar det max 10 minuter sen bara dör den....F*N...den är inte ens 3 år gammal...är den redan passé? blir dom inte äldre? jag ringde 3 idag där vi köpt den och tecknat abonnemanget och pratade med dom, vi har drulleförsäkring tecknad på datorn genom dom så jag fick ett telefonnummer till något föräkringsbolag som jag skulle ringa i morgon så får vi se vad dom säger...kanske kan få en helt ny dator?! Kan ju hoppas...för den här har nog sett sina sista dagar...SUCK!
Jag skyller lite på min fina gamla trogna vän Zenita som lockade mig till att göra både det ena och det andra med datorn igår när hon var här...för det var efter hennes påhitt som den totalt havererade...hahaha!
Stygga flicka vill du mig ont eller? trodde vi var bättre vänner än så...hahahaha.
Varit ute på 2 långpromenader idag så jag är faktiskt helt slut nu i kväll...I morse gick jag och Annika 1 ½ timme sen körde vi Stig till åkeriet...efter en liten vilopaus i eftermiddags med Nova så ringde Helen och Tintin och ville ut och gå, så vi nappade på det och följde med dom på en promenad på 1 timma ca...härlig kväll att vara ute och gå i...
Nellie har varit i stallet med Hanna och Ida och ridit i flera timmar...kul!
Nu ska vi sätta oss i soffan och mysa innan det är godnatt...Datorn stängs snart av så jag vill bara berätta att jag inte glömmer er...men för tillfället orkar inte min dator mer...den kommer snart stängas!
Återkommer snart mina vänner...men vem vet med mina "magicfingers" kanske jag kan fixa den...hahaha.
Nu har den varit okej mer än 10 minuter så vem vet?! Den kanske kryar på sig...
Vetskapen att inte ha någon dator gör att jag får panik i min kropp...det pallar inte mitt psyke!

2 kommentarer:

  1. Ha ha ha!!! Den behöver kanske mer av det dära.. Där e kanske för mycket kvar??? Klart jag inte vill dig något ont... Bara ge en hjälpande hand som inte va så hjälpande... Hi hi. Kram

    SvaraRadera
  2. Hahahah...datorn har varit igång i 2 timmar nu, så håll tummarna...
    Jag kör en ny scanning nu så får vi se om det håller hela vägen denna gången ; )
    klart det inte var ditt fel vännen...hahahah kunde bara inte låta bli!
    Men du....dammsugaren håller du långt från mig..OK!?

    Stoooooooor kram på dig!

    SvaraRadera