måndag 3 maj 2010

Mamma satt barnvakt och jag besiktiga bilen !

Carolines tåg blev inställt från Stockholm och ersatt med buss så jag hade lovat att hämta henne och Michell igår kväll på stationen...annars hade dom fått gå med packning från stan och hem efter en lång och tråkig busstur på nästan 60 mil...snacka om otur...vagnen efter deras började brinna på vägen upp så dom blev 1 timme sena till Ken, sen händer detta på hemvägen...OSIS ALLTSÅ!
Vid 23.15 ringde hon och jag fick slänga mig i bilen, jag väckte Nellie och sa att jag körde OM Nova skulle vakna, så hon visste om det...till svar fick jag mmmmmm (av en fortsatt sovandes flicka)....det kändes inte riktigt bra att lämna mina prinsessor på detta viset...tänk om Nellie inte skulle vakna om Nova blev ledsen...(hjälp) och Nellie skulle få panik när jag inte var hemma för att hon inte vaknat när jag sa till henne att jag kört iväg...
Snabbt körde jag upp till stationen och hem igen...det tog INTE många minuter.
Det var tyst som i graven när jag kom hem...det var ingen som vaknat här inte...2 vackra och duktiga flickor sov som stockar och jag kunde krypa ner i sängen och somna jag också.
I dag har jag varit en duktig flicka som besiktigat vår bil...jag fick lite påbackning på något under bilen där det fattades en mutter eller vad det var (är inte så bra på bilar)...det fick inte vara så och vi var tvugna att fixa det...men när jag lade på min lilla charm och tittade med mina blå ögon på honom så sa killen att han bara satte upp det som "att tänka på" så bilen gick igenom utan att behöva ombesiktigas...skönt! Hahahahahaha...som sagt det gäller ju att vara smart och flirta till sig en bra position så bilen går igenom! När han skulle köra en sväng med bilen frågade han om jag ville åka med...så min charm fungerade nog...inte illa eller hur? Tur det var jag och inte Stig som var där idag...annars hade det nog blivit verkstad + en ombesiktning, nu är det som så att vi ska åtgärda felet ändå men vi behöver inte komma dit igen, så sparade vi lite pengar i allafall.
Mamma var här hemma och hjälpte mig med Nova under tiden, när jag sen kom hem hade hon precis vaknat så jag gav henne lite middag innan vi satte henne i vagnen och gick en runda till Coop där vi handlade blöjor och lite mat. Det var skönt väder ute, inte lika varmt som igår men helt ok för att vara ute och gå i...vi var i väg ett bra tag och när vi väl kom hem igen var vi lite hungriga och Nova fikasugen så vi satte oss ner och åt alla 3...
Klockan går fort när man har trevligt, rättsom det var när vi satt där i köket och skrattde åt Nova och hennes konstigheter hon har för sig så dök Nellie upp...då var klockan redan 14.30 och hon hade slutat för dagen...
Lilla Björns daghem har ringt idag och berättat att Nova har fått en plats där från och med 1/9 såååå glad jag blev, ska börja skola in henne i augusti...herregud vad hon känns liten...hon är liten...lika liten som Nellie var när hon började på dagis...1 år gammal kommer hon vara vår lilla fis. Exakt lika liten som Nellie var...
Nu har jag inget jobb att gå tillbaka till, men jag kommer ändå sätta henne där på 15 timmar i veckan så jag inte blir av med platsen utan har en plats när jag väl får nytt jobb...känns lite lättare att söka jobb och tacka ja till jobb OM jag har en dagisplats.
När mormor kört hem, somnade jag och Nova 1 ½ timme...skönt för jag var faktiskt trött idag..kanske för jag var uppe länge igår, det är ju inte riktigt vad jag är van vid precis...22.00 sover jag med barnen i vanliga fall...ÖVERTID alltså...det känns minsann dagen efter.
Nellie och Hanna har varit här hemma hos oss hela dagen och suttit vid datorn (bar in laptopen på Nellies rum) och hade fika på Nellies golv...mycket flams och trams när det gäller dom 2 tjejerna...mysigt med en bästis...vet precis hur kul dom har det.
Spagetti och köttfärssås blev det till kvällsmat, sen skuttade tjejerna ut och lekte och jag och Caroline tog oss en kopp te och tjabbade lite skit innan det var kväll och vi snart ska avsluta denna måndagen...dagarna bara springer i från mig...det är faktiskt lite skrämmande.
Nej minsann klockan är 20.00 och Nova har somnat för natten...jag ska lägga mig i ett bad och sen är det snart dags för den andra prinsessan att krypa ner i sängen så hon orkar gå till skolan pigg och utvilad i morgon också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar