söndag 30 maj 2010

Liseberg !


Tjejerna står & tittar när någon fiskar upp gosedjur

Nellie & Ida åker Jukebox


En mycket stolt Hanna som vunnit stjärnvinst! I fredagskväll när lilla Nova blivit lämnad till min bror med familj och vi ätit god pizza, umgåtts lite och pussat vår dotter hejdå så körde jag och Stig hem igen och gick ner till Annika och Roger för Nellie var där...2 goda kalla öl blev Stig bjuden på som lite fredagsmys tillsammans med Roger...jag smakade lite men pallade inte dricka bara för man inte hade Nova hemma...klockan skulle ringa 05.30 dagen efter så jag valde att inte dricka över huvudtaget...Stig skulle köra till Holland så det fick bli lugnt för honom också.
Vi gick hem vid 23.00 och sen bökade jag lite här hemma, nattade Nellie och plockade fram det vi skulle ha med oss till Liseberg och gick sedan snällt och la mig för att orka en lång dag på nöjesparken dagen efter...
Trött och sliten lördagmorgon, snoozade jag klockan 1 gång innan jag pallrade mig in i duschen och sedan väckte Nellie...fy vad tidigt klockan 05.30 det är inte min grej att gå upp så dags...
Jag fixade med maten och mig själv, skyndade på Nellie som inte var den piggaste eller den kvickaste...bussen skulle gå 07.00 så vi började få lite bråttom men vi hann i tid.
Vi lämnade ett regnigt Hässleholm med tunga moln och stora regndroppar och körde mot Göteborg...det blev bättre väder ju längre mot västkusten vi kom...skönt. Väderleksrapporten hade sagt + 15 och sol så det var bara att hålla tummarna.
En underbart trevlig dag med en flicka som var så duktig och snäll hela dagen...hon kramade om mig flera gånger och sa att hon tyckte det var så mysigt att bara hon och jag gjorde detta...jag kunde faktiskt bara hålla med henne. För första gången sedan lillasyster kommit så hade vi en alldeles egen mamma-dotter dag och det var mys på allra högsta nivå. Det känns som Nova får mycket av uppmärksamheten just nu så detta behövdes så även Nellie kan känna att det var bara henne jag kunda lägga all min "mammakrut" på.
Annika, Hanna och Ida var också i sitt esse...flickorna hade så himla roligt hela dagen.
Det blev mycket skratt, mycket lotter (även vinster) och mycket karuseller + god mat.
När vi lämnade parken och skulle åka hem var tjejerna så trötta men det var bara flams, trams och fnitter på bussen hem...inga barn som ville sova där inte...hahahahaha.
Vi var hemma i Hässleholm vid lite i 11 i går kväll och då var vi alla i bussen glada och nöjda att få gå hem och krypa ner i våra sängar...trötta i fötterna masade vi oss hem och somnade nästan direkt..fast Nellie ville ligga och prata lite först om dagen som varit så det gjorde vi innan John Blund tog över och förde oss vidare till drömmarnas land.
Vid 09.00 ringde klockan i morse och jag var JÄTTE trött, jag hade gärna sovit lite till men var tvungen att hämta Nova eftersom Andreas och dom skulle till Hovdala och fira morsdag med Gits släkt....men det gjorde ingenting för nu saknade jag henne något fruktansvärt mycket...2 nätter utan sin dotter det är länge...
När vi kom satt vår lilla prinsessa i storarummet med både Wiktor och Hannes runt sig på golvet och lekte, när hon såg mig började hon gråta och sträckte sig efter mig...åhhh vilken underbar känsla...hela min kropp fylldes av värme och tårarna var inte långt borta på mig heller då.
Hon ville INTE gå till någon annan sedan jag kommit dit och satte jag ner henne på golvet började hon gråta och tittade efter mig igen...där var det att hålla hårt i mamma så hon inte skulle gå ifrån henne igen...
Allt hade gått jätte bra och som vanligt hade hon inte fört så mycket väsen av sig...sovit hela nätterna och badat med Hannes...mycket mys och mycket kärlek precis som jag trodde det skulle bli...
När vi kom hem var hon trött så vi somnade båda två i vår dubbelsäng och sov 2 timmar, skönt för det behövde jag också kände jag...Nellie sprang hem till Hanna och Ida och lekte lite.
Nu i eftermiddag är vi bjudna till Caroline på lite kalas eftersom hon fyller år i morgon...ska bli underbart gott med jordgubbspaj....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar