torsdag 20 maj 2010

25 grader och väldigt varmt!

Det blev ingen tid över för att springa på stan i Kristianstad under gårdagen...vi kikade inom skopunkten på vägen hem och mamma köpte ett par skor till mig som tack för hjälpen att jag körde henne efter hennes visit på ögonmottagningen...då hennes pupiller var lika stora som pingisbollar...Tusen tack snälla mamma!
Nova var med oss i Kristianstad för Stig skulle fixa lite andra saker som gjorde att hon inte kunde va hemma med honom...men som alltid så var vår dotter såååå snäll och sa inte ett ljud utan bara satt i sin vagn under tiden mamma var inne hos läkaren...med några leksaker i handen och lite majskrokar tillhands så fixar sig allt och Nova är super nöjd med livet!
Tack du underbara lilla liv för just DU kom till oss...är så ofantligt lycklig över mina friska fina och vackra barn...
När vi kom hem var vi alla lite hungriga och bestämde oss för att äta på Torino med Virre, Johan och Ian, vi satte oss på deras uteservering...det blev en god lövbiff med pommes för min del...ljuvligt..Stig valde en kebabtallrik. Nellie ville inte följa med utan bestämde sig för att gå hem till Hanna och Ida under tiden vi var iväg...konstiga flicka...väljer bort god mat för att leka istället...hahahaha.
Eller det är bara jag som ALDRIG väljer bort mat och godis för någonting annat?..hahahaha...är det friskt tänkande av mig eller inte?! Kanske därför man ser ut som man gör?!
Det var underbart väder hela dagen...nu var värmen hos oss...gud vad vi har väntat på den!
Idag har det varit fullt ös från morgon till nu...Linda B och hennes minsting Elsa kom med frallor i morse...vi fikade och sen gick vi ut på lekplatsen och satt och snackade om allt möjligt...det blir så när man inte träffas så ofta...vilket vi har lovat att vi ska bli bättre på igen...Elsa gungade och busade rundor under tiden...Nova hade somnat så Stig satt inne med henne + monterade upp vårt skrivbord till extra rummet...det belv jätte bra. Äntligen lite ordning på mina papper och laptopen på rätt plats där den hör hemma...känns verkligen underbart...I LOVE ordning och reda!!!!
Vi var ute ca 1 ½ i värmen...kortärmad tröja, korta byxor och flipflop...ljuvligt att få sitta med bara fötter och känna hur sanden strilar mellan tårna...äntligen fick vi njuta av sommaren och värmen som hittade hit till slut...
Städning stod sedan på schemat...fy farao i denna värme...men det var tvunget...dammsuga + göra rent toaletterna...svetten lackade i pannan och jag var dyngsur kändes det som när jag var klar...
Stig gjorde middag till oss...det blev god hemma gjord potatismos och falukorv...inte illa...fast nästan för varmt att äta middag när det är så varmt ute...
På datorn står det + 25 grader...man ska INTE klaga nu..välkommen vackra sommar vi har väntat så länge.
Nu framåt kvällen ska Nellie och Stig ut och köra motorcykel...spännande! Dom ska ut och köra med Mange och hans dotter Emilia...Jag och Nova ska ut och gå med Caroline...samma runda som sist...det får bara bli lite svalare först för annars dör vi om vi ska traska på i hennes fart...hennes långa älgakliv...för det orkar INTE jag i denna värmen...



Baztian helt utslagen på golvet av värmen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar