måndag 10 maj 2010

God mat och gott sällskap det gör mig glad!

Stig & Anders fixar biffen....
Angelica är masterkocken...
Jossan, Nellie och Tindra badar Söndagen började med att Nova vaknade rättså tidigt, hon var uppe i någon timme (och råkade väcka Nellie och Julia också...sorry flickor) sen gick vi och la oss igen...jag och Nova...skönt att krypa ner mellan lakanen igen när man varit uppe en stund tidigt på morgonen...vi somnde om och gick inte upp förren klockan var 11.30 nästa gång...ljuvligt! Inte ofta jag ligger så länge på dagarna, men vi somnade om och Stig tyckte hon kunde vila mellan oss och ha lite mys och så blev det...vi hade verkligen familjemys.
Det var en kall, ruggig, grå och jä*ligt trist dag igår...inte alls tillfredställande....tur vi var bortbjudna så man fick lite andra positiva tankar.
Vi fixade lite här hemma innan vi packade ihop familjen och åkte till den stora metropolen Ljungbyhed för att få grillat serverat av våra Thailandsresevänner Anders och Angelica med sina 3 fina och framför allt väldigt spralliga barn...super gott...vi åt så vi nästan storknade...där var kött, korv som var inlindade i bacon, vitlöksbröd, pommes, krocketter, tzazikisås, bearniesås....massor med läsk...ja det gick ingen nöd på oss. Framförallt var vi ett glatt gäng som träffades. KUL!
Barnen badade i omgångar...det är tur familjen Friis har inomhuspool så barnen har någonting att göra...vi såg knappt röken av dom på alla dessa timmar vi var hos dom. Denniz var den ändå som inte ville bada han satt i soffan och lirade sitt Nintendo DS i stället, så tjejerna fick vara själva denna gången i poolen.
Vi stannade länge och som vanligt när man har trevligt så springer ju tiden iväg för en och rättsom det var såg vi att klockan var nästan 20.00...det var dags att köra hem så Nova kom i säng och Nellie likaså...skola idag och måndagar är INTE Nellies favorit dag...elller rättare sagt inte den lättaste dagen för henne att masa sig upp ur sin säng....och jag håller med...jag hatar också måndagar.
Jag och Stig satte på Avatar när vi kom hem, även vi var ju tvugna att se denna omtalade film med dom vackra blå figurerna som alla pratar om...väldigt bra film får jag säga...inte alls som jag trodde den skulle vara, utan mycket bättre! Handlingen var mycket...mycket bättre än jag föreställt mig den....och det är ju positivt!
Jag har sovit väldigt oroligt i natt...eller rättare sagt knappt någonting...vaknade första gången vid 01.00 ca men somnade om rättså snabbt då...vaknade sen 03.00 och kunde inte för någonting i världen somna om...jag gick upp och tog 1 ipren för jag hade ont i kroppen och låg sen och vred och vände på mig till klockan var 05.00...då vägrade jag titta mer på klockan och nästa gång vaknade jag av larmet 06.50...känns i ögonen nu kan jag säga...aningen grusiga...
Stig och Nova sover fortfarande men jag har inte ro att gå in och lägga mig igen, så det får bli en liten tupplur sen så får Stig och Nova hitta på någonting annat så jag kan sova och pigga på mig.
Städning och städning och åter städning står på schemat idag...våra katter är fenomenala på att håra ner...man måste dammsuga varje dag om man inte vill ha stora vita tussar som ligger överallt och skräpar ner...suck...ibland ångrar jag att vi skaffade 2 vita...håriga....men ack så underbara katter...skulle aldrig kunna göra mig av med dom...så jag får väl utstå städningen tills dom inte finns i livet mer...eller hos oss.
Lilla kusin Vilhelm är så välkommen till alla dom andra övriga kusinerna...var tvungen att sätta in en liten bild honom så alla kan se hur fin han är.....Välkommen till världen du fina lilla pojke!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar