torsdag 6 maj 2010

Nellie VS Nova



Jag tycker det är så häftigt att våra döttrar är så ofantligt lika varandra när det skiljer 10 år mellan dom snacka om starka gener från Stigs sida...för inte är dom lika mig i allafall...Nellie har min kropp men är SÅ lik sin pappa utseendemässigt...Nova likaså!
Vi letade upp en tavla med foto på Nellie när hon var 6 månader och höll den bredvid Nova...det är så kul att jämföra. Nellie var lite rundare i ansiktet än Nova är, men annars är det klockrent så lika dom är...häftigt!
Det har stått städning på schemat idag...jag fick igång gubben riktigt här hemma...han dammög och torkade golv...jag dammade och vattnade blommor. När Nellie kom hem från skolan tömde hon diskmaskinen...duktig flicka som börjat hjälpa till riktigt mycket här hemma..det blir belöning för det...en stor stjärna i himlen till dig vår fina flicka!
När Nellie gjort sina läxor så duktigt fick hon sätta sig en stund vid datorn och jag, Stig och Nova åkte till stan och uträttade våra ärende vi hade idag...När vi kom hem igen plockade vi fram lite mat och bjöd Virre och Johan på kvällsmat...det blev fläskytterfilé, pommes, sallad och rödvinsås...det blev verkligen gott...i kväll var det killarna som lagade maten och vi behövde bara sitta och vänta på att maten skulle bli klar...underbart!
Maten var suveränt god och vi hade en väldigt trevlig middag med mycket trevligt sällskap...Nova deckade som vanligt vid 19.30...duktiga lilla flickebarn som fortfarande är tannalös både där uppe och nere...hahahaha när ska dom små bissingarna komma tro?!
Lite tv tittande innan det var godnatt för Nellie klockan 21.00
Jag och Stig satte oss ner och hade lite egentid med varandra när vi sagt hejdå till familjen Johnsson/Rudolf....underbart att bara få sitta och prata med varandra själva utan barnen hängandes i hasorna på en....bara vi 2.....med tända ljus innan man själv kryper ner i sängen...Jag och Stig har blivit mycket bättre på att bry oss om varandra och det är jätte viktigt...framför allt för mig i allafall...jag behöver min Stig när han är hemma eftersom han trots allt är borta väldigt mycket från hela familjen...En alldeles underbart perfekt dag blev det idag....Tack för det min underbara familj....ni är det bästa....ni lyser starkare än ALLA stjärnor på hela himlavalvet....JAG ÄLSKAR ER!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar